vrijdag 30 december 2022

Jaar terugblik

 

Het is logistiek een beetje anders gelopen wegens wat onhandigheid van mijn kant, ik had te veel blogjes voor deze dagen en was ff vergeten om de terugblik te plaatsen.. dus in de afgelopen 2 dagen zijn er 3 geplaatst, sorry als ik even een overdosis plaats , nieuwjaarsdag komt er zoals altijd maar 1 per 24 uur 

terwijl ik langzaam het jaar afsluit in een heel ander tempo dan ik wilde, maar toch het is goed zoals de dingen gaan, zo moet het ook... .

Traditie getrouw schrijf ik altijd een jaar terugblik, voor mezelf om wat te reflecteren op hoe het is gegaan maar ook om zo eens stil te staan bij de kostbare momenten.

De dag voordat ik begin met mijn zegeningen te tellen van het afgelopen jaar, .het was een mooi en rijk jaar waar ik echt genoten heb van de dingen die op mijn pad kwamen.

ik probeer het maar een beetje per kopje te doen, zonder het per maand te bedenken, het zullen wel een soort flarden worden van mijn wonderlijke wereld waarin ik me begeef.

Werk.

Vorig jaar kregen we een nieuwe unitleider voor de afdeling waar ik werk, en wat ben ik blij met deze man, het is een gevoel van thuis komen, van in je kracht worden gezet en er is alleen maar opbouwende punten wat heerlijk is.

Aan het einde van het schooljaar kregen we ineens heel veel klassen erbij van leerlingen uit de Oekraïne, wat een aanwinst en wat een heerlijke klassen waren dit om les aan te geven. Het was genieten met ze ik draaide daardoor wel overuren maar het was een cadeautje zo aan het einde van het schooljaar., wat hebben we met elkaar gelachen, heerlijk. De leerlingen te zien stralen was een groots cadeau om ze te zien lachen en te zien genieten, ondanks de situatie waar ze in zaten.

Daarnaast zag ik een enorme groei van de andere leerlingen uit de ISK, het ging goed met ze.

Echter wegens de grote groei van deze leerlingen was er een kleine verschuiving omdat ik de gastlocatie waar ik werkte moest verlaten. Dit omdat er op mijn hoofdlocatie teveel klassen waren en dus kon ik niet meer daar naar toe.. ik baalde enorm hiervan, het was zo lekker les te geven in de polder, maar ik begreep ook de keuze die is gemaakt en waarom deze keus is gemaakt.  al is het met pijn in mijn hart en niet alleen in mijn hart. 

Flarden/blog

Dit jaar is er geen grote bundel uitgekomen, omdat ik daar de tijd gewoon niet voor had, er zijn wel verschillende nieuwe bundels uitgekomen, o.a.. die over het eerste gedeelte van het Pieterpad, over de limes en over het westerborkpad  ( voor het willen lezen van deze flarden bij de foto's die ik gemaakt heb op deze paden verwijs ik naar de bijgevoegde link  wandelingen – Flarden

Tevens zijn er natuurlijk bundels verschenen naar aan leiding van de steden die ik heb bezocht maar daar later meer over, dezen zijn te vinden via de volgende link  fotoflarderen – Flarden

Voor 2023 staat er wel een grote bundel gepland waar ik heel druk mee bezig ben, ik wil graag weer een bundel uitbrengen over Dementie, dus daar ben ik nu mee bezig de flarden voor aan het schrijven en te verzamelen uit eerder verschenen werk.

Daarnaast heb ik dit jaar weer mogen meewerken met de bloemisten die rouwbloemstukken maken, waar ik de flarden mag schrijven bij dat wat ze hebben gemaakt.

Tevens is er een boek verschenen, die ik helaas nog niet in mijn bezit heb, waarin een flard van mij is opgenomen. zo mooi weer dat ik op deze manier mensen kan troosten, mensen kan helpen met de woorden die ik schrijf. maakt me zeer dankbaar en klein

Ook ben ik benaderd door een dierencrematorium of ze flarden van mij mogen gebruiken, dat heb ik toegestaan, ook dit maakt me erg blij.

De blogs schrijven is heerlijk, ik geniet ervan om het te doen en ik hoop dat men ze blijft lezen.

Sporten

Met mijn sportmaatjes is het genieten elke donderdag en maandagavond weer, de KB onder de bezielde en humorvolle trainer Frank, die ken ik natuurlijk al jaren en het is erg leuk met elkaar, we lachen maar foeteren ook heel wat af maar het is genieten.

De Cross xxl, valt soms weg voor mij omdat ik natuurlijk mijn wandelingen nu weer veel op zaterdagen moet doen en echt 1 x per week wil uitslapen. maar ik ben altijd blij als ik er ben.

Het wandelen gaat ook lekker loop lange afstanden en het is heerlijk om zo langs paden te komen waar je nooit komt, ik geniet enorm ervan.. zeker als ik door weilanden mag ploeteren, door modderige paden kan glijlopen etc. genieten. en dan die frisse lucht heerlijk.. genieten. 

Reizen

Ja het mocht weer en het kan weer. het REIZEN, eerst  met Susan  naar Valkenburg geweest, omdat we het niet meer geregeld kregen om een verre reis te boeken, wat trouwens heerlijk was, om er te zijn , alleen waren we even vergeten dat het carnaval was, dus vele winkels waren dicht maar we hebben er genoten en gelachen.

Athene stond al heel lang op mijn lijstje met vriendin Ankie er naar toe gegaan, en ik ben er geweest, tevens de hangende kloosters bezocht, prachtig, en het is mooi geweest, hij stond op mijn lijstje en hij mag eraf, been there, seen there, klaar.

De zomervakantie bestond uit veel reisjes.

Begonnen met Susan de alternatieve vierdaagse te lopen, 4 dagen stukken van het Pieterpad, die moet nog steeds af, maar wat was het weer gezellig, daarna  ben ik vertrokken naar mijn stad Berlijn, wat is het genieten, lang gezochte plekken bezocht waar ik altijd graag wilde kijken, maar nooit ben geweest, het was geweldig. Ik heb er oprecht genoten, Daarna in de zomer gekampeerd met Heleen en Ayaz, onze provincie tocht.. nog 1 provincie te gaan dan zijn we rond. 12 provincies in 14 jaar. een jaar kon ik niet mee wegens het overlijden van mijn vader, en een keer zijn we naar Parijs gegaan. Wat was het heerlijk in Biddinghuizen, en inderdaad de poepende man gezien prachtig.  Daarna kwam de reis waar ik tegenop zag, wat veel spanning bracht, ik ging naar London naar vriend Erwin, die ik jaren niet had gezien wegens corona, en ik maakte me vreselijk veel zorgen om hem omdat hij aan het kwakkelen is met zijn gezondheid, dit maakt toch wel dat ik niet wist wat ik zou aantreffen..   gelukkig is het stabiel momenteel en hebben we samen heerlijke momenten gehad en hebben we genoten van het samen zijn.

De herfstvakantie bestond uit Florance met Ankie, ook een stad die op mijn lijstje stond, wat was het leuk om daar te zijn, in het begin vond ik de stad niet zo geweldig maar hij ging me uiteindelijk passen en wat hebben we er veel voetstappen achter gelaten. heerlijk. en de David gezien wat is dat een mooi beeld.. ik kon er uren naar blijven kijken.

 

Vrienden en familie

 Gelukkig is er weinig verschuiving op dit gebied, dat maakt het me erg blij, mijn moeder nog in goede gezondheid en in haar eigen ondeugende en scherpe doen, mijn vriendengroep ik vrijwel stabiel gebleven waar ik erg blij mee ben.. 


Conclussie

wat een mooi en rijk jaar heb ik gehad en wat is het mooi om zo terug te kijken op de dingen die ik gedaan heb waarbij ik de musea bezoekjes, de uitjes met vrienden, de theaterbezoeken de films niet eens genoemd heb. 2022 mag gaan hij heeft mij veel moois en goeds gebracht

Geen opmerkingen:

Een reactie posten