vrijdag 16 december 2022

Kerstdiner op school


Afgelopen donderdag hadden we met de sectie afgesproken om het kerstdiner te gaan eten in ons restaurant. We hadden er duidelijk zin in en waren een soort van opgewonden.

Het was vanaf het begin dat we er waren was het  al meteen gezellig. We kregen eerst een ontvangst drankje, je kon kiezen met of zonder alcohol. Ik koos natuurlijk voor  het alcoholvrije glaasje. We hadden natuurlijk meteen al lol met de leerlingen die er bedienden, heerlijk is dat altijd.  Ik ga hier niet alle gerechten omschrijven dat staat bij de foto’s van de gerechten. 

Bij het laatste gerecht hebben we vreselijk gelachen, de leerlingen noemden het heel speciaal, dat staat onder de foto.

Na de 7 gerechten mochten we naar huis, om te ontdekken dat het loei glad was door ijzel.  We glibberden wat af , gelukkig kwamen we heelhuids aan bij de auto. Dus nadat ik Marlous naar het station had gebracht ben ik rustig naar huis gereden . Om nog eens extra na te genieten van deze avond, de geweldig restaurant met de bezielde leiding van 3 kanjers van docenten en dan natuurlijk nog onze kanjers van leerlingen.. we hebben nu alweer geboekt voor volgend jaar. 

Voorgerecht

voor mij een bruscetta met kaaspasta en met tomaten en rode uit

voor de niet vegetariƫrs iets met garnalen en nog iets

warme voorgerecht

Roomsoep met broccoli en andere groentes

koud voorgerecht
 
voor de vleeseters
eendenborst met garnituur en abrikozen compote
voor mij gegrilde courgette met  garnituur met mango en mint
en abrikozen compote



vochtig tussengerecht
spoon van meloenijs met procceco,
Die ging dus naar collega Nick.


hoofdgerecht
Beaf wellington voor de vleeseters
voor mij en Beaf pompoen,
beiden met een stoofpeertje en rode kool



Toetje
ja de echte naam weet ik niet meer
maar de leerlingen noemden het
perenpaardelul met vanille ijs



Geen opmerkingen:

Een reactie posten