vrijdag 23 december 2022

kerst ontbijt met een klas

 

Toen het verzoek kwam of ik met een klas, omdat de coach die dag vrij was, kerst wilde vieren, zei ik meteen JA. Zeker omdat dit een heerlijke klas is  om mee te werken en ze zijn vreselijk gezellig.

Dus ik besloot meteen om met elkaar een kerstontbijt te organiseren ( herstel ik heb bij de coach een verzoek in gediend of ze het met de klas wilde regelen).

Dit wilde ze wel doen,  tevens wilde ik graag dat ze een kerstwens opschreven die ze dan tijdens het ontbijt konden opzeggen of voorlezen dat wilde ik in het midden laten.

Ik had al besloten dat ik het in mijn lokaal wilde gaan doen, mede omdat ik dan de dag ervoor na de lessen het meteen kon aankleden en alles klaar kon zetten.

Tevens wilde ik het uniek maken met deze klas, we moesten iets doen met de identiteit van onze school, en ik ben erg goed in verhalen vertellen maar niet in dit verhaal, dus ik besloot om ze de prachtige uitvoering van de Santman te laten zien, met dank aan collega Rebecca die dat zei. ( staat onder aan de blog)

Daarnaast gingen we in de klas niet op stoelen zitten maar op de grond, ik wilde een kerstpicknick regelen met ze.

Natuurlijk had ik diverse lampjes geregeld en na de maaltijd als alles opgeruimd was, besloot ik om ale leerlingen een lichtje mee te geven, met de vraag om die op kerstavond deze aan te steken om 19.00 , de traditie die ik in ere wil houden.

 Het was zoals ik had verwacht, de leerlingen liepen er prachtig bij en hadden natuurlijk veel te veel meegenomen, dus er was meer dan genoeg, waar ik helemaal gek van ben Baklava, en dat hadden ze ook meegenomen, heerlijk.. ik heb genoten, het was achteraf niet zo handig om zelf eerst te ontbijten maar ach dat is al in the game, dat is niet nadenken. .Aangezien het genieten was met de kids en ik het heerlijk vond met ze was dit een mooi en goede afsluiting van het jaar... met een leuke en gezellige klas

 










Geen opmerkingen:

Een reactie posten