zaterdag 31 oktober 2020

dat noem ik oprecht feest in huis...

 

Wat is er nu leuker om twee oud leerlingen op bezoek te krijgen, die naast leuk en onderhoudend ook nog vrienden van elkaar zijn.... en waarvan die ene mijn website onderhoud en de ander mijn energie adviseur is.. heerlijk dat dat zomaar kan en dat het zo werkt... 

Diep dankbaar ben ik dan altijd als ik mijn zegeningen tel en daarbij zie dat er oud leerlingen nog graag bij mij komen om te praten over hun en mijn leven, te praten over wat ze bezig houd.. gewoon heerlijk zoiets.

De dag begon te vroeg.. vind ik altijd zo gek, ik kan uitslapen en poing het licht gaat aan om half 6 en dat gaat niet meer uit in mijn hoofd. ik doe braaf mijn best maar no way dat licht vertikt het gewoon. dus tja dan maar gewoon doen en mee leren leven, dus dan er toch maar uit....

Er staat nogal wat op het programma.. ik wil wandelen ja ik wil die ellendige punten halen, het is toch zot eigenlijk.. ik had afgelopen donderdag al dik 10  km gelopen dus dacht ik kom op het hoeft nog maar een klein stukje.

Dus ik vroeg in de kleren, nadat ik eerst mijn tafel al voor had gedekt voor het bezoek, mijn bed had verschoond, voor mezelf, de was stond aan en dus kon ik gaan.

Aangekleed, en de route die ik liep was toch anders dan ik me had voorgenomen, maar ach dat maakte ook geen klap uit. het is en was ene mooie wandeling.. dus dat ging lekker, ik dwaalde wat af, prachtige foto's kunnen maken voor mijn bundel uit het niets verzwegen, waar ik de mondkapjes die overal op straat liggen met een flard wil eren.. maar ook een beetje schuren naar de mensen die die dingen gewoon op straat gooien met alle gevolgen van dien... 1 foto met flard is zelfs, in tegenstelling tot eerder vermelde berichten, tot kerstkaart 2020 gebombardeerd.. kon niet anders, deze foto en flard waren zon mooie combi, dat ik alleen maar kon denken het moet nu zo zijn. dan maar volgend jaar de kaart die voor dit jaar bedoelt was.. ach zo werkt een creatief brein helaas, het is een chaos van binnen soms maar daaruit komen de meest bijzondere dingen voort..

Na de wandeling ben ik meteen langs de A&H gelopen, ik had zon geweldige bon gekregen van de postcodeloterij dat ik daar maaltijd pakken kon krijgen die helemaal vegetarisch waren en waarmee ik dus vegetarische wereldgerechten kon maken.. dus ik heb voor het bedrag van 12.50 maar meteen een hele zwik gehaald en bewust gekozen voor de gerechten die ik niet zo goed ken.. want ik vind dat je ook alles moet proberen. dus dit ook.

Daarna naar huis, de vloer gedweild, want ja dat moest nog gebeuren, het stofzuigen, het toilet etc was al gedaan, maar dat stukje dat was nog niet helemaal goed verlopen,.,. dus dat heb ik meteen maar even ook gedaan, daarna terug naar de winkels ik moest mijn doorzichtige mondkapje halen, deze is, omdat we vanaf maandag verplicht op onze scholen een mondkapje moeten dragen, een beter gebruik dan zon stoffen al heb ik ook erg leuke stoffen besteld voor de kerst. .in de kerstweek elke dag een andere mondkapje voor lijkt me enig..  en ook zeer gezellig.

Tevens mijn pakket met schoenen gehaald, aangezien ik vaak de schoenen die ik gewoon heel graag draag, op voorraad wil hebben zodat ik ze kan pakken als ik tegen iets aanloop, zoals in de blog van gisteren, waarbij ik ook meteen ontdekte dat de zool behoorlijk doorgesleten was, dus ze konden weg in de vuilnisbak.. is het handig om deze schoenen op voorraad te hebben. met een daarnaast een paar nette schoenen die ik af en toe draag.. als het moet zoals met kerstgala en meer van dat soort onmogelijk dingen.

Daarna naar huis, nog snel even wat geluncht, om daarna nog wat voorbereidingen te doen voor het eten, met name het toetje en de soep is nogal wat werk, al had ik het toetje al donderdagavond gemaakt, het veel geprobeerde recept en zo lekkere Panna cotta. met kersen, slagroom kersensaus en chocolade druppels, de soep is een pompoensoep met daarbij stukjes brood met kruidenboter.. en hoofdgerecht, de bekende wrap met witlof, rode ui, paprika, kruidenkaas,  walnoten.. en een salade erbij.. kortom een mooi  maar eenvoudig gerecht en ook snel klaar zodat je nog veel kunt kletsen samen, wel zo lekker en mooi.

het was wederom een prachtige avond en wederom kan ik zeggen, ik tel mijn zegeningen.... met zulke mooie mensen om me heen, en de oogst die ik mag plukken van gewoon mezelf zijn voor de klas en nix meer of minder...  

prachtig

Geen opmerkingen:

Een reactie posten