zondag 18 oktober 2020

mondkapjes..... en nog meer mondkapjes


Zoals ik al had laten zien op facebook, had ik tijdens mijn wandeling van afgelopen zaterdag het ene na het andere moment van verbazing.. overal zag ik mondkapjes liggen, die weggooi dingen.. slechts en een paar lagen in de vuilnisbakken.. 

Voor mij als flarden schrijver, maar ook fotograaf, zijn dit dan een prachtige gelegenheid om eens goed aan de slag te gaan en dus foto's te maken van de rondslingerende mondkapjes.Teven proberen om een zo mooi mogelijk beeld en compositie te maken, zodat het ook nog leuke foto's zijn, ondanks de triestheid van het onderwerp.... 

Ik moet zeggen ik vrees het ergste als straks deze mondkapjes verplicht zijn in alle openbare ruimtes...  ik ben bang dat we weer een hele boel rommel krijgen te zien.. toch levert het naast de triestheid over de mens ook mooi plaatjes op, een paar zijn echt mijn favoriet, zoals die ene waarbij je kijkt in de prullenbak en ze ziet liggen, maar ook die nog compleet in vorm zijn.. die gene met het herfstblad vind ik ook uniek. .mede omdat ik toch de herfst begin aan te raken in mijn leven.. 

op Facebook is een speciale album waar ik de foto's zet die ik maak of die ik al heb gemaakt van deze rondslingerende mondkapjes.. gewoon om een beeld te geven op wat voor verschillend plekken ze hebben gelegen..  en liggen maar vooral ook om de vergankelijkheid er van te tonen en te laten zien.. 
maar ook misschien zo een klein stukje bijdragen aan het bewust worden van dat we deze kapjes veel zorgvuldiger weg moeten doen, of laten we gewoon uitwasbare kopen en die gebruiken.. en tenzij je hem vergeten bent een weeggooimasker die je dan in gebruikt op de plek waar je bent en als je het pand verlaat dit kapje in de container gooit die daar klaar staat.. tenslotte moet je je mondkapje vervangen als je hem 2 uur hebt gedragen..  ook de uitwasbare.. en volgens mij doen we dat massaal niet.. dus ...










Geen opmerkingen:

Een reactie posten