maandag 12 oktober 2020

zweten joh...

opstaan op zondag is altijd een soort van zin in de zondag en ook een worsteling tussen   het bed is zo lekker, zeker naar zaterdag dat ik zat te wachten op de bank, maar ook dat is goed geweest, ik had zo iets aan mijn dag zoals ze dat zo leuk zetten, maar toch om 7 uur op en ook op zondag 7 uur op, dat is verbazend vroeg en vervelend.... ik heb genoeg aan 1 dag hoef er geen twee om veel aan te hebben, wil gewoon in het weekeinde een dag die ik echt verlummelen met niks doen etc

Alleen vandaag zat er iets anders in de lucht, ergens zit de angst dat we dinsdag te horen krijgen dat de sportscholen weer dicht gaan, de horeca gaat sluiten, en wie weet ook wel weer de scholen dicht.. je weet het nooit....

Daarom vandaag vroeg het bed uit, de dingen regelen en wederom genoten van de bank die er is.. het went zeker nu ik heb besloten verder geen poespas in huis, de bank is de bank en niks meer erbij geen hoocker etc. gewoon de bank is het.. en daar kun je zitten en dan af en toe een bijzettafeltjes erbij als er veel bezoek is.. zou geen probleem moeten zijn.

even proef gezeten en het lijkt een bank voor 4 personen maar als je goed verdeelt kan je er met gemak met 6 personen op.. okey het is dan wel heel knus en in sommige gevallen is dat ook wel prettig..

Goed genoeg ouwehoert, terug naar de titel. De corss xxl, we begonnen vol enthousiasme maar het begin is meestal al een opmaat tot meer ellende.. we moesten een Bar maken,  en een matje, en je springtouw en dat weet je  het eigenlijk al, dat gaat pittig worden, de namen van de rondjes en de wodjes zeggen me niks maar als ik het lees dan ... tja denk ik wat velen denken met mij die dit lezen.. ach was ik maar in bed gebleven ,en die nooit gaan denken dan volgens mij aan mij gaat deze gifbeker gelukkig voorbij...............

Goed de warming up. een ARAM kortom 20 minuten zoveel mogelijk rondes maken.
begin: 
10 front rock lunges
 10 burpees over de bar
20 tuck ups
200x touwtje springen
en dan weer overnieuw alles.


daarna mochten we in 2 tallen het magische getal 50 was het sleutel woord in alles.. dus aangezien we oneven waren mocht ik met Benjamin junior en Benjamin senior. onze jongste deelnemers..
 
50 snatches
 50  overhead lunches, 
50 frontsquats
50 push press
, 50   step over leg bij plank van de ander met bar,  
100  x touwtjes springen synchroom
 en dat zo vaak als het kon, ik vind dat leuk met die jonge gasten zeker omdat ze zo gedreven zijn.. soms moet ik ze even aanmoedigen om door te gaan, maar ze doen het wel en flikken het toch weer om hun eigen grenzen over te gaan, waar ik ook weer van leer, dat ik ook stappen verder ga.
 
als afsluiting was het een soort Michael de bedenker en die man is gestoord
30  back squat
60 sit ups
400x touwtje springen
 20 back squat
40 situps
400x touwtje springen
10 back squats
20 sit ups
400 x touwtje springen 
* met dank aan Jay met zijn foto
 
weer nu al wie morgen veel spierpijn in zijn kuiten heeft, en dat trap op en af nou niet bepaald en succes zal zijn..
 
daarna heb ik nog even een zonnebank genomen, aangezien we toch geen thee meer mogen drinken in de sportclub, is het dus eigenlijk alleen sporten en gaan, wel jammer maar het is niet anders
Thuis heerlijke salade gegeten,  nogmaals proberen om mijn pan die helemaal zwart was van de aangebrande stoofpeertjes, schoon te krijgen.. en het gaat de goede kant op dat is op zeker

lekker op mijn bank gezeten en  onder de douche geweest  om daarna naar vriendin Heleen te gaan om thee te drinken en het leven te bespreken



Geen opmerkingen:

Een reactie posten