zondag 11 oktober 2020

Mexico


 Als ik er niet naar toe kan , dan haal ik het maar naar mij toe...

Zaterdagavond kwamen Marouska, Peter en de kinderen eten.. Natuurlijk had ik geen idee wat ik kon koken voor de kinderen.. dus besloot ik maar gewoon te koken waarvan ik weet dat de meesten er erg veel van houden.

Het is even wennen om ineens voor 6 personen te koken, mijn keuken is daar ook niet op berekend, dus dat is even uitzoeken en bedenken, maar dat komt uiteindelijk wel goed. je kan een hoop de dag van te voren voorbereiden, dus dat had ik dan ook vrijdagavond gedaan, de ovenschotel met Mexicaanse groentes, stond al snel in de koelkast af te koelen, zodat ik zaterdag alleen maar de boel in een ovenschaal hoefde te gooien en dan klaar. 

Daarnaast was het ook zo dat ik al had bedacht het toetje simpel moest zijn, ijs met slagroom en vruchten, tevens met fruit en als klap op de vuurpijl had ik een stoofpeertje erbij bedacht.

De stoofpeertjes ging even mis, ik had alles klaar, ze stonden op een laag vuurtje te stoven toen mijn buurvrouw even vroeg of ik wilde komen, dus dat heb ik even gedaan, dat even werd natuurlijk langer dan ik had gepland, met als gevolg dat ik dus mijn huis inkwam die blauw zag van de rook.. mijn peertjes waren doorgekookt en dus zwart.. Meteen alle ramen open, meteen alle deuren open en ventilator zodat de rook zo snel mogelijk mijn huis uit kon.

Dus de rest van de avond zat ik in een koud huis maar de rook is wel weg.

Zaterdag de laatste dingen gedaan voor het eten zodat als  mijn vrienden er waren, dan konden ze zo aan tafel en was het eten zo goed als klaar

Het menu bestond uit

voorgerecht:

tomatensoep

hoofdgerecht

mexicaanse bonen schotel

met ijsbergsla

vleestomaten

zure room

avocado

 tortelia chips

geraspte kaas

na gerecht:

slagroomijs, slagroom en gemengd fruit

limonade siroop

in een luxe potje

Gelukkig had ik vrijdagavond al heel veel gedaan zodat ik niet meer zo heel veel hoefde te doen zaterdag

kon ik me volledig storten op mijn bank, de sonos statieven en om nog tussendoor nog dingen te bedenken die handig zouden kunnen zijn

De avond verliep erg gezellig, de kids waren zoals altijd hun ongeremde zelf... wij als ouders hadden heerlijke gesprekken helaas konden we dus niet op de bank zitten omdat hij eerst helemaal moest drogen, hij voelde wel droog maar hij moest minstens  10 tot 12 uur drogen voordat hij echt klaar was om op te zitten.. en dat was ook prima.. is even lastig voor het bezoek, maar ik had gelukkig nog de ongelukkige stoel staan.. daar konden wel twee kinderen in en ach het red zich altijd wel

kortom weer een dag om met een tevreden glimlach op terug te kijken.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten