donderdag 22 oktober 2020

parkenpad Arnhem




 van thuis zitten word niemand beter. dat was ook mijn conclusie dus ik bedacht me al de hele week wat ga ik doen in deze vakantie.. ik kan tenslotte weer niet naar mijn geliefde Berlijn en naar vriend Erwin in Londen... of wat dan ook. dus wat nu.. Leuven in Belgie staat ook nog steeds op het programma maar helaas zit dat er voorlopig ook niet in.. mede omdat Belgie net als Nederland wel heel rood is.. dus tja wat moet je dan doen.. thuis zitten is ook niet alles

Inmiddels toch maar besloten om het geld van mijn vlucht naar Berlijn terug te vragen, ik zie het er voorlopig niet van komen dat ik naar Berlijn ga met Covid 19 perikelen. Wie weet kan ik in de zomer, nou dan ga ik dan wel.. en dan boek ik wel weer een reis.. dus via een ingewikkelde procedure is het mij gelukt om toch het geld terug te krijgen van de klm.. tenminste de aanvraag ligt er..

Dus besloot ik om maar naar Arnhem te gaan. aangezien ik nogal gek ben op wandelen en musea, had ik eerst bedacht ik ga naar het museum in Arnhem hoor ik altijd mooie en goede dingen over, maar toch maar besloten dat niet te doen maar om op aanraden van vriendin Paulien het parkenpad te gaan lopen, een wandeling langs en door de parken van Arnhem van ong 17 km, dus de wandelschoenen gaan dit keer ook mee op reis.. bijzonder daar zou ik als normaal mens niet aan denken nu dus wel..  en dus besloten omdat het weer redelijk leek dit maar te gaan doen, ik neem wel een salade mee voor onderweg bij het lopen en daarna eet ik wel ergens en wie weet ga ik ook nog even naar de film in Arnhem.. de volgende dag op de terug weg ga ik even het openlucht museum aandoen. dus dan ben ik twee dagen er echt uit en ja ik heb heel veel buitenlucht binnen.. 

Tevens vond ik dat ik nu ik eindelijk weer een keer weg kon, maar eens een kamer moest nemen die luxe is met een king size bed en een giga kamer.. met veel ruimte.. en met allerlei luxe die ik normaal onzin vind maar nu van dacht.. kom laat ik eens genieten.. het mag nu. het is maar 1 nacht. ik heb het zelfs incluis ontbijt gedaan. dat doe ik meestal ook niet maar ik dacht laat ik dat nu maar wel doen. je weet het nooit tenslotte.

Kortom het was eigenlijk al een plan dat niet kon mislukken.

Het ging voorspoedig met de route, toch niet alles opvolgen want ergens stond er ga onder de waterval door, dus gedaan gevolg uitgegleden natte billen en juist 2 stappen verder tot over mijn enkels in het water... zwaar balen, maar gelukkig is het mooi weer en droogt het snel. Soms is de omschrijving wat vaag zeker als je rechtsaf moet onverhard pad en er liggen tig bladeren.  Wel kwam ik een schommel tegen midden op een bospad en die hing aan een grote boomtak dus ik dacht dat ga ik doen, kan dat ook weer van mijn Bucket list die ik niet heb .Soms moet je je gezond verstand gebruiken en kom je heel ver. Soms ook niet... het  laatste stuk was zo vaag.. dat ik als ik alles zou doen. Ik door het water moest lopen om over het vlonderpad te kunnen lopen, maar ook stukken over gras lopen, tegen hekken aan lopen en dan afslaan dat het zo vaag werd dat ik maar besloten heb om

Dat laatste stukje maar met de trein te doen... -tenslotte is 16 kmNiet eens zo gek om te doen. Maar nogmaals wel balen omdat je het dus niet afmaakt door de vaagheid van de route . 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten