maandag 17 augustus 2020

ziggo gedoe

 Zoals zo vaak je ontdekt iets, je denkt dat is simpel op te lossen.. maar daar ga ik dan al mis... daar loopt het niet zoals het moet lopen... 

Het verhaal is als volgt, ik ontdekte dat ik niet meer mijn programma's kon programmeren die ik zo graag zie omdat ik overal zag staan zender verstrekt geen informatie.

Gelukkig zijn ze bij ziggo altijd bereid je te helpen, als je tenminste het nummer van de klantenservice kunt vinden, dat is al een opgave...daarna, nu krijg je het, moet je ook nog, en dat is nog veel meer gedoe.. je moet dan zoeken en als het kan ook nog vinden, de juiste afdeling die je moet hebben..

Kortom voordat je de boel hebt geregeld ben je al helemaal klaar met Ziggo, en natuurlijk kan je overstappen, en dat zou ik ook wel willen maar het gedoe met je mail adres etc, mede omdat mijn mail adres ook zakelijk is voor de bundels, is het een lastige om de hele boel om te zetten.  Kortom een dilemma.

Dus toch maar bellen, het menu door, met al die dingen over welke knop je moet hebben, welke knop niet. voordat je daar doorheen bent ben je al klaar met alles. zeker in deze hitte waarbij je het liefste gewoon voor dood op je balkon wil liggen, en hopen dat je genoeg verbrand op de goede manier. niet dat je als een kreeft zo rood weer in het dagelijks leven verschijnt.. om eerlijk te zijn. leve de zonnebank scheelt een hoop tijd en is net zo efficiƫnt..

Maar ik dwaal af, ben ik goed in dat weet ik,  maar dus uiteindelijk toch een meisje aan de lijn, die me van alles liet doen, knopjes aan, knopjes uit, etc. maar het leverde niets op... er kwam niets van, dus wat nu.. alles handmatig updaten.. dat zou moeten kunnen, nou niet dus.. ik had dat gedaan ,heel snel de box aan en meteen weer uit, en dan half uur wachten, dan zou het klaar zijn.. nou niet..

Dus weer bellen, dit keer een jongen, die meteen met de verheugende mededeling kwam, dat hij geen monteur mocht langs sturen in verband met corona.. waarop ik nog dacht in mijn onschuld.. hoe zo dan. heeft die man corona maar ze mogen wel langskomen om een kabeltje te plaatsen maar niet voor deze storing..  dat beleid begrijp ik niet.. maar goed ik ben ook maar een leek

Dus nadat ik wederom allerlei kunstgrepen had uitgevoerd, bleek toch dat het niet op te lossen was.. ja heel misschien een andere kabeltje, die zou dan opgestuurd worden, dus daarop ben ik even los gegaan.

Heb aan hem gezegd en daarbij natuurlijk ook gezegd dat ik begrijp dat hij het beleid niet maakt, maar of hij dan niet iets kan verzinnen zodat de monteur toch komt, want het is natuurlijk van het zotte dat als je al jarenlang lid van ze bent, trouwe klant, dat je dus altijd trouw betaald, grof geld, want er zijn goedkopere, maar dat ze dit dan niet kunnen oplossen, of hij mij uit kon leggen wat het verschil is tussen blokken op de tv wel een monteur en als een box niet de programma's aangeeft dat hij dan niet een monteur mag sturen.. hij begon meteen mee te denken en besloot creatief te gaan boekhouden.. dus een afspraak met de monteur is gemaakt inmiddels.

Maar ik ben natuurlijk niet voor 1 gat te vangen, bedacht me ineens dat ik dus ook gewoon via mijn telefoon kan programmeren, is wat meer werk maar het kan wel.. dus dat heb ik nu maar even gedaan, meteen een mooie test om te kijken of dit werkt. want als het werkt zou dat ideaal zijn.. 

toch blijkt dan ineens de hand van Ziggo toch dingen te kunnen ,  wat al dagen niet kon, ik dus de hele boel maar heb laten gaan ineens vandaag.. kon ik alles weer inplannen.... op de tv..  dus monteur afgezegd mijn hemel wat een gedoe. blij dat ik vakantie heb

 Hmmm maar hij blijft dus kuren houden.. dus maar veel via de app opnemen en plannen is even wennen maar dat komt ook wel goed



Geen opmerkingen:

Een reactie posten