vrijdag 22 mei 2020

stilte pad


Mijn doel was, lekker uitslapen.. en dan de dag relaxt beginnen. ... maar die verdraaide wekker heeft soms zo zijn eigen gedachten hierbij met als gevolg.. juist om 8.00 ging de wekker...  vreselijk gewoon.. maar ja dan ben je wakker. Natuurlijk rek ik de tijd, blijf nog wat liggen, lees wat, dommel wat maar om half 11 was het echt gebeurt. toen kon ik het niet langer rekken.. dus dan er maar uit

Mijn voornemen was om deze dag het stiltepad te gaan lopen.. iets wat ik gezien had maar geen idee bij had waar dit pad heen zou gaan, dus dan moet ik dat toch maar eens uitzoeken vond ik.. het is in ieder geval wat ik zo zag een pad door de natuur... en ach het is prachtig weer, en het is lekker om te wandelen.

De tas ingepakt, ben wijs geworden, met appels, water, en een salade voor de lunch, wat geld en natuurlijk de telefoon en mijn oortjes. en powerbank voor je weet maar nooit.. kortom ik was er helemaal klaar voor

Dapper als ik ben begon ik vol goede moed met lopen, eerst richting Heimanswetering, het pad op richting  de molen, met als doel het stilte pad in het stilte gebied te lopen... het was even zoeken. Maar gevonden, dus het pad op de weilanden in.. het was er stil, doodstil, de natuur ging grillig hun eigen gang incluis de dazen die in mij een smakelijk hapje zagen, het pad kronkelde heel mooi. En ineens werd het me duidelijk waarom dit een stilte pad/ stilte gebied was, waarom ik er geen kip tegenkwam, alleen maar dazen en een dwaas ( me) het pad liep dood... het eindigde voor een sloot met als gevolg dat ik weer terug kon kronkelen naar het normale pad, maar ook wederom mij als lekker hapje aan de dazen kon presenteren... we zijn leukere dingen in mijn leven. 

Maar goed toen ik aangenomen was bij de Heimanswetering, maar richting Woubrugge gelopen.. het blijft een mooie wandeling waar ik geniet, dus meteen maar de grote ronde gedaan richting ridderwijk. 

Onderweg maar eens aan de tafel gezeten en een heerlijke salade gegeten om mijn weg te vervolgen. In de hoop de jonge zwaantjes te zien liep ik hoopvol rond, om te ontdekken dat het nest verlaten was maar ook waren de zwanen niet te zien, denk dat familie zwaan een dagje uit is 

Nadat ik dit stuk had gelopen besloot ik om te kijken of Heleen thuis was om
Even een kopje thee te doen, maar zoals te verwachten was waren ze uit, doorgelopen naar huis, na dik 17 km meer dan 21000 stappen en en 1000 k cal verbrand te hebben besloot ik sushi te halen voor het avond eten. Had ik wel verdient toch.. dus ik bestelde een vegetarische versie,  deze blij als een kind mee naar huis genomen,  lekker op mijn nieuwe kussentjes op de galerij gaan zitten, voor ik het wist kwamen de buren er gezellig bij, vind ik zo leuk kletsen bij en met elkaar, het weer nodigt uit om
samen bij elkaar te zijn. 

Rond 18.00 eerst mijn soepje gegeten, mijn gevulde aubergine uit de oven gehaald en mijn Sushi uit de koelkast om te ontdekken dat er vis in zat.. gelukkig zit deze zaak hier op het plein dus ben ik ermee terug gegaan en het was geen probleem. Kreeg nu alle variaties van de vegetarische versies. 
Erg lekker. En genoten hiervan. 

Later nog even met een buurjongen staan te praten over o a Berlijn en London erg gezellig

Het is waar als de zon schijnt dan ziet alles er anders uit. 








Geen opmerkingen:

Een reactie posten