vrijdag 8 mei 2020

hij komt naar je toe deze.....

zoals ik al eerder schreef had ik al besloten om bij de leerlingen van de ISK langs te gaan om hun boeken te halen van WO boeken te halen en om bij elke leerling langs te gaan

Het is vreselijk leuk, zeker omdat je de leerlingen dus bij hun huis ziet en ze in hun gewone kleren ziet. je ziet de prachtigste gewaden en kleuren.. geweldig

Natuurlijk denk ik bij het begin wat ben je ook weer een sukkel, wat een puist werk haal je je weer op je nek... maar als ik eenmaal bezig ben begin ik er lol in te krijgen, ga ik genieten en het leuke is ik krijg er energie van..

Ik had voor de zekerheid van iedere leerling en hun ouders een telefoonnummer meegenomen... maar had ze ook tig mailtjes gestuurd met wanneer ik langs zou komen. maar ook  dat ik langs zou komen. welke middag, ik kon natuurlijk moeilijk de juiste tijds aanduiding geven.. dat was was lastig mede omdat ik dat niet kon inschatten

Bij het eerste meisje, was het meteen al raak, ze was helemaal blij mij te zien.. en aangenaam verrast, wat ik al bijzonder vind, ze heeft tenslotte mijn mails gelezen maar goed.. het was erg leuk dat wel.. 
Ze deed de woordjes goed en ik moest echt er om lachen  hoe ze het deed. Ik gaf ze de keus of ze woordjes uit hoofdstuk 5 of 6 wilden  of een combi.. zij en alle anderen kozen allemaal voor de veilige kant hoofdstuk 5 want die hadden we met elkaar al geoefend in de klas. .8 weken geleden.. Ik pak expres wat gemakkelijke woorden, zodat ze met een goed gevoel achter blijven, dat vind ik erg belangrijk. dat is wat ik ook wil bereiken, ze moeten het niet zien als een bedreiging maar het is leuk..  in deze tijd vinden ze het al moeilijk genoeg..

Het is erg grappig je staat buiten de woordjes te vragen, de buren lopen langs kijken even en je ziet de goedkeurende blikken, ze vinden het niet gek op de een of andere manier... Ze maken zelfs een praatje dat ze het zo goed vinden. en de leerlingen vinden het ook niet raar. die staan gewoon lekker mee te doen..  had nog bedacht om ze misschien een drama opdracht te geven van beeld een komkommer uit of een perssinaasappel, of de kneed gum maar dat durfde ik niet te doen.. al ga ik dat nog wel een keer doen bij een drama opdracht later in de tijd

Het leuke vind ik dat ze stralen als ik voor de deur sta, even een praatje met ze, even vragen hoe het gaat en dan zeker ook nog even met ze klieren en overleggen of ze te het wel trekken.

Van alles leerlingen was er slechts 1 niet thuis.. die heeft denk ik gedacht ik zorg dat ik weg ben, wel zo handig.. de rest was er allemaal..

De tweede dag had ik een lastige route. het waren niet veel leerlingen maar ze lagen ver uit elkaar, dus ben ik behoorlijk heen en weer gereden door de polder.. maar wat is het leuk om dit te doen. ik geniet intens van hoe de kids reageren maar ook hoe ze hun best doen.. prachtig en ze kennen de woordjes..  ik over hoor 10 uit een lijst van 200 woorden, en ze kennen ze..  en ze hebben ook allemaal hun opdrachten gemaakt ik ben super trots

Het is ook leuk om een beetje weer met ze te geiten. wat grappen uit te halen. zoals bij een gezin van 3 leerlingen... vroeg ik ze alle drie in de eerste ronde alle 3 het zelfde woord.. en dat  vinden ze leuk

dit is voor herhaling vatbaar en dat ga ik ook zeker doen.. maandag nog een paar leerlingen die niet thuis waren, of die het niet gemaakt hadden. maar dat komt vast goed.

het was weer een bijzonder dagje dat is op zeker

Geen opmerkingen:

Een reactie posten