vrijdag 29 mei 2020

als een....


Een eerste nacht op een nieuw matras krijgt altijd een extra dimensie als je lekker slaapt.
Toen ik mijn matras bestelde besefte ik me dat mijn oude matras nog een matras was uit de tijd van  mijn katten,  van de tijd dat ik gestopt ben met roken, van voor de tijd dat mijn vader overleed.. kortom ongeveer 20 jaar geleden

Besefte meteen ook, dat een matras een soort van een nieuwe bankt kopen, of een nieuwe auto, dat doe je met beleid, daar denk je over na en dan pas koop je het.... Het zijn grote aanschaffen, die ik dat blijkt nu, niet zo vaak doe.. het is dus dan ook nadenken en over nadenken etc..

Vind een nieuwe matras ook een soort van onderbroekengeld.. het is  zo ondankbaar, je klapt er een hoop geld in, en niemand ziet het echt..  je  hebt het nodig, iedereen weet dat je dat hebt, maar toch.. niemand is er door verrast of zo, ja met ondergoed kun je nog pronken, door stoer in je onderbroek op het strand of balkon te gaan lopen,.. dan kunnen ze het nog zien, maar met je matras. dat ziet geen hond.. je kan er mee op je nek gaan lopen op straat, maar denk niet dat iemand dan zegt goh hij heeft een nieuwe matras men zal hooguit zeggen die spoort niet wie gaat er nu met zijn matras op zijn nek buiten lopen..

kortom onderbroekengeld

Maar goed impulsief als ik soms ben. besloot ik het nieuwe matras te kopen, omdat ik deze kende van het slapen bij mijn moeder, wat erg lekker ligt en ik altijd zo lekker op lig dat ik denk, ik wil niet uit het bed.. dus of dit echt een verstandige keus is, kan je je afvragen. maar goed.. het zal zijn tijd uitwijzen

Dus zoals er al gelezen is, het matras is gisteren gekomen, en hij is een stuk dikker dan mijn vorige matras.. maar hij ligt lekker.., mijn lichaam moet nog wel wat wennen aan het matras maar hij voelt goed, ligt zacht, en toch hard,  ligt ruim en het is alsof ik als een koning in mijn bed lig

Het slapen, op de traagschuim kussens is ook heerlijk. ze liggen lekker en dat is voor mijn hoofd wel wennen, die liggen plotseling in een natuurlijke houding in plaats van dat hij in een rare kronkel ligt dus het heeft ook veel voordelen, alleen moet mijn nek en mijn spieren daar nog wel ff aan wennen
maar het slaapt verder heerlijk.
het is wel een wat groter klimpartij om in bed te komen dan voor dit matras
maar dat heeft voordelen.. je hoeft ook verder te bukken als je je bed op moet maken. dus dat scheelt ook al weer

Het was al een geweldige plek om te slapen, maar nu is het helemaal een hemels paradijs geworden met dit matras en de kussens..

ik slaap voorlopig uit.. heel veel uit



Geen opmerkingen:

Een reactie posten