maandag 18 mei 2020

sportive zondag


Wakker worden,, je nog een keer omdraaien en dan denken hoe laat zou het zijn.. je had wel de wekker gezet om 8.00 maar daar moet je nog wat aan wennen, de sonos box als wekker... dat instellen lukt niet altijd maar goed de aanhouder wint zegt men.. en daar is deze tijd natuurlijk ideaal voor.. je kan veel uitproberen zonder echt hele erge gevolgen

De wekker was dus niet afgegaan, gevolg 8.18. wakker en denken .. mijn hemel dat is haasten om op tijd bij de cross XXL buiten editie 2020 te halen op tijd..

Zoals men weet, ik ben wakker, ik spring niet uit mijn bed. nu dus wel,  neem de tijd voor mijn kiwi, mijn  kwarkje, een kopje thee etc.. en dan neem ik de tijd voor  de douche en andere ongemakken die elke ochtend een vast ritueel zijn en zullen blijven.. omdat juist er voor zorgt dat je  in je normale doen blijft. elke dag verplicht ik me dat ik dus alles doe, het zou heel gemakkelijk kunnen zijn om dit niet te doen, omdat je dan denkt ik ga toch niet naar buiten.. maar ik heb mezelf gedwongen om elke dag hoe dan ook  mezelf  inderdaad goed aan te kleden en te verzorgen.. oefenen voor later noem ik dat.. ik zal als ik met pensioen ben over 20 jaar, niet zon oud mannetje worden die niet voor zichzelf zorgt... dat laat ik mij niet gebeuren....

Dus ik als een razende Roeland door het huis heen, zelfs de depressieve tulpen leken nog even hun kopje op te heffen waar al die reuring voor nodig was, maar lieten ze weer dapper hangen.. het was teveel van het goede.. Dus ook niet echt door hen gesteund, ben ik me gaan aankleden etc... en mijn ontbijt naar binnen geschoven..  en als een gek de auto in.. me dik aangekleed, al dacht ik al bij het weer, het is onzin het is mooi weer maar ja als er veel wind is dan.. en dat soort afwegingen.. dus gaan..  ik de auto in, en scheuren door een doodstil Alphen, gelukkig weet ik zeker dat het geen 7.15 was zodat ik een uur te vroeg op de plek van bestemming ben.. dat overkomt me ook nog wel eens, een uur te vroeg, of soms zelfs meer opstaan... maar nu dus keurig op tijd.. stond ik om 9.10 bij de sportschool waar geen kip te bekennen was, je kan niet naar binnen dus tja wat dan..  ik bedacht me dat ik toch nog tanken moest dus  dat maar even gedaan en terug naar de sportschool, en gelukkig daar waren de eerste mensen ook al.. erg leuk om elkaar weer te zien.. . en samen te sporten als is 9.30 wel heel heel heel vroeg.... te vroeg.. voor mij
maar goed het doel heiligt de ellende

We begonnen al met een AMRAP... 21/18/15..  twee oefeningen en daarna bleven we dit doen..
de oefeningen waren leuk maar het is zo gek dat je zo ver uit elkaar staat, natuurlijk worden er over een weer opmerkingen gemaakt wat het juist zo leuk maakt..  toen ik mijn t shirt met lange mouwen uittrok om mijn t shirt met korte mouwen aan te doen, omdat het zo vreselijk warm was.. riep een oud leerlingen van mij keurig getrouwd etc ineens broek uit...  ik maakte meteen de opmerking  ( naam), dat jij dat roept als hetero man..  dat is wel heel bijzonder...

NA de training die intensief was maar wel lekker gingen we  met elkaar, op veilige afstand van elkaar  lekker in de zon zitten, we zouden met elkaar thee drinken maar  denk dat niemand daar aan het had gedacht om zijn thee kan en kopje mee te nemen, okey ik wel maar dacht ik kan het ook met mijn water doen dus dat komt wel goed.

Bij thuiskomst toch nog even besloten om even bij Heleen en Ayaz langs te gaan, dus de wandel schoenen aan en gaan, lekker gelopen..
Heerlijk thee gedronken, als cadeau kreeg ik een prachtig dekschaal met deksel, een sauskom en een koffiepot cadeau van mijn geliefde  servies wat ik zo mooi vind.. mijn pronk servies zeg maar waar ik van eet als er gasten zijn... erg leuk..
Met een tas met radijs, sla en rabarber uit de tuin van Ayaz weer terug gelopen naar huis, waar ik onderweg een oud leerling tegenkwam, wat mooi om hem zo positief te zien, en zo lekker in zijn vel. geweldig..  nog even lekker op de galerij gezeten, waar ineens vriend Patrick bij mij kwam zitten, erg leuk lekker gekletst dus het was weer een prima dagje.


Geen opmerkingen:

Een reactie posten