zondag 10 mei 2020

moederdag met een slakkegang

Nadat ik gisteren mijn bundel ter correctie had afgegeven bij vriendin Heleen, nog even voor hun huis langsliep, ze zag zitten in de tuin, ben ik daar nog even een kopje thee gaan drinken.. heerlijk om weer even gewoon met elkaar te praten en elkaar te zien...  Het was oprecht genieten..

Daarna mijn wandeling gemaakt, een behoorlijk mooi rondje.. zo door het golfgebied daarna nog even langs de Ridderwijk.. met als gevolg dat ik genoten heb ik de zon.

Wel vond ik het bijzonder om te ontdekken ik had maar even in op het balkon gezeten in een hemdje rond 10 uur.. met als gevolg dat ik dus nu 3  kleding stukken aan heb.. een  T-shirt met mouw, een t shirt zonder mouwen en een hemdje... op mijn lichaam, die zon brand dus behoorlijk bleek wel. maar ach wat maakt het uit, hebben we iets om om te lachen toch.

Kortom de zaterdag was actief, relaxt, werk afgeleverd waar ik trots op ben.. de bundel met de prachtige titel 
"Nu de herfst mijn zomer aanraakt.."

kortom de zaterdag was een productief en leuk dagje.. 
rond 17.00 belde mijn moeder op om te vragen hoe het ging, ik had haar donderdag afgebeld voor Moederdag, omdat ik wat zat te niezen.. en je wilt het echt niet op je geweten hebben dat je haar iets geeft wat je niemand wil geven, toch kribbelde het en voelde het niet goed...
Omdat ik de hele dag niet had geniest etc, tegen haar gezegd dat ik zondagochtend zou beslissen of ik wel of niet naar haar toe zou komen. dat vond ze prima..

De nacht ging goed, en inderdaad nergens last van.. 24 uur. klachten vrij dus de weg was vrij. Om half 11 heb ik haar uit haar bed gebeld, zoals velen weten zijn we als familie wel erg gek op ons bed.. dus tja dat ik haar uit haar bed bel is bijna een doodzonde.. maar ze was helemaal blij dat ik kwam.. dus  dat was prima

Toen kwam de uitdaging.. wegens het nieuwe beleid...  mag je op de wegen  slechts 100 km per uur.. dat lijkt niet veel uit te maken maar geloof me op de weg naar het hoge noorden is dat heel veel.. het normaal doe ik er 2. 15 over.. nu dus dik 3 uur..   dus dat was slikken, ik was gelukkig uitgeslapen maar anders ben ik bang dat ik  in slaap was gevallen.. Nadat ik me eerst heel boos er overmaakte, bedacht ik me mijn gouden regel.. kan ik er iets aan veranderen. nee dus.. dus of accepteren of weggaan, dus weggaan kan niet.. dus dan maar accepteren dat het zo is. en kijk wat je er voor terug krijgt.. en ineens zag ik dingen die ik anders nooit zag onderweg. omdat ik er langs raas.. nu kon ik kijken, de prachtige kleuren van de bomen zien.. tevens dat er veel eten langs de kant van de weg ligt voor niet vegetariĆ«rs... en ook prachtige bloemen, kortom de rust was we er weer, zat goed in mijn element, dus het was prima zo.. geen enkel probleem dus...

Bij mijn moeder aangekomen, ik was nog snel even langs de benzine pomp gegaan voor een bloemetje, sorry ik had er gisteren niet aan gedacht om  iets extra leuks te kopen, omdat het nog niet zeker was of ik wel of niet zou gaan dus ik daar maar een bakje gekocht met gemengde bloemen.. een aardig plantje laten we maar zeggen.. wel aan de prijs maar ja dat weet je, je betaald de hoofdprijs bij de benzine pomp.

Vreemd is het als je haar ziet, maar niet kan aanraken, niet kan knuffelen etc. maar toch het is bijzonder om haar te zien en dat het weer even echt is.  dat maakt het ook leuker, wel meteen besloten dat ik vanaf nu maar in de avond naar haar toe ga, daar een nacht slaap en dan de volgende dag terug zodat ik na 19.00 gewoon kan scheuren met de auto.

Bij binnenkomst was er meteen gebak.. en dat is eigenlijk wel kenmerkend voor deze dag.. gebak.. ijs.. slagroom, chocolade.. en als eten. patat met mayo en kaassoufflee , kortom naast dat het gezellig was, was het een hele zwarte dag in mijn leven van gezond leven en eten.. maar ik heb er van genoten en nu kan ik weer de komende maanden er tegen om weer gewoon normaal te eten.. dus het is prima zo...

Mijn broer kwam ook nog even onverwachts langs. wat wederom erg gezellig was. 

Dus eigenlijk heb ik even de hele familie gezien op mijn neefje en nichtje na. maar ach dat is een natuurlijk proces dat neefjes en nichtjes toch langzaam van hun oom verwijderen en dat is ook prima

De terugweg niet goed uit gezocht, als je om half 6 vertrekt  dan rij je tot ongeveer Amersfoort nog steeds overal 100.. maar nogmaals de rust was er en dat was prima.. het was goed, maar wat was het lekker om na Amersfoort toch weer het vertrouwde 130 te rijden.. heerlijk....

Toch viel het me op, na 8 weken, bijna geen auto te hebben gereden, tevens niet op snelwegen etc.. is het wel even wennen, ineens heb je zoveel prikkels en dingen waar je normaal op let maar nu even heel bewust om moet denken dat ik merkte dat het toch wel vermoeiend was ergens.. dus dan maar vroeg naar bed..  misschien..

Geen opmerkingen:

Een reactie posten