donderdag 28 mei 2020

hij is er


tegennatuurlijk noem ik het.. opstaan om 7.00 en dan ook nog meteen aan het werk,  vandaag moest ik dus vroeger op dan de andere keren.. mijn matras komt en het tijdslot was tussen 7.30 en 10.30.
Dus ik moest eruit.. 
bij het opstaan meteen maar mijn bed leeggehaald, meteen alles in de woonkamer gelegd, het matras, eerst op de galerij, daarna in de lift naar de schuur,  zodat hij op tijd weg kan, vanmiddag als vriendin Heleen komt met de bus om  me te helpen dit matras naar de stort te brengen.. dus dat is wel handig en lekker, anders had ik de hele ochtend stukken zitten te snijden van het oude matras, een schuimplastic blok, waar geen vering etc inzit. die ook doorgezakt is, dus dat moest maar weg vond ik...

Natuurlijk ben ik dan net als een klein kind, vol verwachting klopt mijn hart.. alsof ik op vakantie ga, maar dat is het dus niet.. al hoewel, een ander bed is ook een soort van vakantie. zeker nu ik had gezorgd voor dat de spullen die normaal naast mijn bed staan al weg waren, met als gevolg het leek een soort hotelkamer... en nu nog een ander bed, met andere kussens, ik denk dat ik de eerste week heel slecht slaap, omdat je lichaam moet wennen aan een ander bed en matras. maar verder  ga ik er voor nu nog vanuit dat ik extra lekker slaap

Op marktplaats heb ik wat dingen staan, die ik graag wil verkopen, het loopt niet zo geniaal als ik zou willen maar toch het loopt zeg ik steeds.. en ach het vreet geen brood, dus het staat niet in de weg, dus het verkoopt of het verkoopt niet..
Toch valt het me op als je neerzet bieden vanaf bijv 30 euro dat men dan 15 bied, dus tegenwoordig hou ik me van de domme en reageer met de opmerking, er staat bieden vanaf 30 euro, jij bied dus 15 euro boven op die 30 euro, dus 45 euro prima verkocht aan jou, wanneer kom je hem halen?

Het is gek ik hoor daarna bijna nooit meer iets, of men gaat het nog uitleggen ook, dat men echt 15 euro bied.. kennelijk begrijpen ze mijn grap niet. maar ik vind dat prima..  zo heb ik toch nog wat lol met dit soort mensen,

Maar goed het vroeg opstaan werpt zo zijn vruchten af, ben stik chagrijnig, dat beloofd niet veel goeds voor deze dag.. maar we zullen het wel overleven ga ik vanuit, al besef ik me dit is binnenkort weer de toekomst.. elke ochtend vroeg op en dan ook nog weer volop aan het werk.. zul je zien, zoals meestal aan het begin van een schooljaar, ben je binnen de kortste keren verkouden  en snotterig.. moet je weer thuis blijven... ik zeg dan meestal dat er met nieuwe leerlingen ook nieuwe virussen in de school komen, dus moet je weer je weerstand opbouwen.

Mijn lokaal werd wel schoongehouden, maar echt schoon kreeg je het niet meer,  luchten ging met de ramen die ik had ook niet meer, dus het had weinig nut eigenlijk,  maar voordeel was ik was/ ben bijna niet ziek op school, mijn weerstand was door dit lokaal behoorlijk goed op peil

Maar goed, altijd als het net niet gelegen komt gaat de telefoon dat de matras bezorgers er tussen 8.45 en 9.15 zullen zijn.. ik vind dit zon goede service, dat ik met echo zat te praten, via mijn watch neem ik maar voor lief, maar dit vind ik bijzonder en erg netjes.. dat ze daar de tijd voor nemen.

Het gekke is je hoort een stem en denkt leuk stem, Brabants accent vind ik toch wel erg aandoenlijk, en maak natuurlijk beelden bij die stem.. maar je weet ook dat een stem vaak niet het echte postuur etc weg geeft dus ben ik altijd wel benieuwd wie achter die stem zit

Wonderlijke techniek, ze waren er inderdaad precies op tijd, en het klopte wel de stem paste bij de persoon.. dat vond ik wel leuk..

Het is ook een werkje van niks natuurlijk ze kwakken het matras op je bed, en geven je de kussens en daarna moet je wat papieren tekenen en de vragen beantwoorden en ze zijn weg. klaar opgelost
ideaal

Dus meteen het bed maar opgemaakt, de kussens laten uitdijen zodat ze straks lekker liggen..
Ik denk dat ik en mijn witte vriend het erg leuk gaan hebben samen met het nieuwe matras

Gelukkig was vriendin Heleen bereid om een uitje te doen met mij, namelijk  het oude matras naar de stort brengen, zij kon met de camper, zodat ik niet dat matras zoals ik eerst van plan was, in stukken te snijden. nu kon het gewoon meteen naar de stort in zijn geheel..

Dus helemaal in de stijgers, haar in de krul, op hoge hakken,  zwierige jurk kwam Heleen bij mij aan de deur, ik heb me nog gauw even omgekleed in een nette versie van mezelf, mijn haar in het model tegen de wind in, mijn ogen weer eens benadrukt. kortom wij waren klaar voor ons uitje naar de Stort.

Wij er naar toe,  moesten, net als in een vliegtuig rondjes tussen twee rotondes rijden, omdat het te druk was en er mogen maar 8 auto's per keer het terrein op.. dus wij kregen helemaal het vakantie gevoel, in de camper, en dan nog rondcirkelen ook, het is echt vakantie..

Uiteindelijk konden we het terrein op, het meeste werk was toch wel om de container te vinden waar je je matras in moest gooien, maar toen we die hadden, was het  klaar,  konden we weer terug.

Een bijzonder uitje met elkaar

In de middag nog even gelopen rondje Woubrugge om ook meteen wat groente te halen bij de boer, om daarna  lekker thuis te gaan zitten genieten


Geen opmerkingen:

Een reactie posten