vrijdag 1 mei 2020

Oefenen voor later....

In een ver verleden, had ik een afspraak gemaakt om mijn ketel op 1 mei schoon te komen maken, de eerste keer dat ze zouden komen wilde niet lukken omdat ik aan het werk was en omdat ik alleen deze riante villa bevolk, de butler, de huishoudelijke hulp, tuinman en interieurverzorger, allemaal een vrije dag hebben  voor onbeperkte tijd, was het lastig om een geschikte datum te vinden..

De afspraak was geregeld dat ze op 1 mei langs zouden komen, ik was dan wel net terug uit Athene maar dat mocht de pret toch niet drukken,. ik zat dan toch al in het ritme..

In mijn domheid vergeet ik altijd dat het van die achterlijke afspraken zijn namelijk we komen langs tussen 8.30 en 12.30.. gevolg je zit de hele ochtend te wachten op iets wat komt.. oké ik geef toe ik heb al goed geoefend  de afgelopen weken in het wachten op Godot, of zoals ik het zo mooi zeg. op een blind date die niet op komt dagen.. , maar goed men maakt mij zoals mijn vader dat zo mooi zou zeggen. de pis niet lauw..  dus ik besloot al vrij snel om deze tijd nuttig te besteden aan een aantal schoolzaken die ik toch nog moet doen, en nog geen zin in had gehad.

Maar terug naar de oefenen...
het opstaan met de wekker... dat is toch nog wel een dingetje om eerlijk te zijn.. dat is lastiger dan ik dacht... mede omdat ik ontdek dat ik daar niet goed in ben. Bewust ging ik heel vroeg naar bed... niet te veel gedoe inderdaad, want vroeg naar bed betekend dan dat je uitgeslapen bent toch?
Dikke teleurstelling. van 23.00 tot ongeveer 02.00 heb ik liggen draaien en woelen in mijn bed.. kreeg ik geen oog dicht. en mijn boek, die erg spannend is bijna uit gelezen. dus de p in..  dat het niet ging werken.. ( Merk dat ik mijn ritme in de afgelopen 2 weken behoorlijk naar de knoppen heb geholpen zoals blijkt.. maar goed dat is niet anders, dat bouwt zich wel weer op als ik volgende week weer aan de slag ga, met vroeg opstaan en mezelf ontmoeten in de lege wachtkamer van de Zoom.)
Kortom toen om half 8 de wekker ging.. was het even alsof ik in een totaal verkeerde wereld leefde...  echt bizar.. ik begreep even niet wat er gebeurde.,, maar goed ogen open dus en dan maar hopen dat het goed komt..  snel me aangekleed en bedacht ik moet nog boodschappen doen, laat ik dat meteen maar doen dan is dat ook weer klaar en geregeld... net zo handig toch. Om 8.00 stond ik in de Jumbo om de nodige dingen te halen.. waar ik bij de kassa mijn favoriete buuf en vriendin druk zie staan inpakken..  dus de ochtend begint al meteen beter.. Samen naar huis gelopen waar ik eerst alles heb opgeruimd in de kasten etc... me daarna maar in mijn werkkamer heb opgesloten om daar te doen wat ik moet doen alles regelen voor mijn Meneer Wanders komt naar je toe met de W.O tour.... op 8 of 11 mei.... het is  een hoop geregel maar heb het helemaal onder controle nu, het is helemaal goed en klaar..  Dat is wel een voordeel als je dus toch moet wachten op een monteur die even naar de ketel komt kijken voor zijn jaarlijkse onderhoud.

Om 11 uur dacht ik, kom laat ik mezelf maar even in de bloemen zetten, het is hooguit 5 minuten, dus ik hang even een briefje bij de bel. zo terug... en ben even snel naar de jumbokraam gelopen, heb daar prachtige tulpen gehaald, en ook meteen maar een bosje Duizendschoon.. vreselijke oude dames bloemen maar zo leuk om een keer te hebben.
Bij thuiskomst open ik automatisch mijn brievenbus en daar ligt inderdaad en briefje van Breeman.. ik ben bij u aan de deur geweest en u was niet thuis om half 9.. WAT!!!! sta verdorie op om half 8 om om half 9 thuis te zijn.. ben even naar de Jumbo gelopen om 8.00 en was om 8.15 thuis.... dus HOE DAN!!!!..
Kortom toch maar even het bedrijf gebeld.. ja die konden er zoals gewoonlijk niets meer aan doen.. nieuwe afspraak maken.. 
Laten we het maar zo zien, dat wat ik moest doen en totaal geen zin in had is nu gedaan. dus ik hoef niet te klagen..  en het is goed zo..  we wachten wel af. en heb al ontdekt dat ik toch meer moet oefenen met vroeg opstaan maar misschien eerder met vroeg naar bed gaan.
 
Daarna uit frustratie maar gaan hardlopen.. geen succes, de runkeeper pakte het niet.. zo ook de  Apple watch niet gevolg dat ik wel gelopen heb maar het niet heb kunnen op slaan voor mijn samen gezond punten.. jammer, dan kun je zo leuk sparen om leuke cadeautjes te krijgen zoals gratis kaartjes voor Pathé.. en daar hou ik erg van een avondje film.
Daarna even snel een boek gebracht naar een collega die een boek graag wilde beoordelen,  helaas bij de verkeerde nummer afgegeven,  maar goed, het schijnt dat ze erg goed met elkaar kunnen opschieten dus dat komt ook weer goed ga ik vanuit
Bij thuiskomst eerst een lekker kop thee om daarna even toch mijn witte vriend nog ene keer te bezoeken.. lekker wat liggen doezelen... 
heerlijk gegeten, aardappels met veg vlees en gekookte bleekselderij en als toetje, wegens groot succes van de afgelopen dagen met sporten aardbeien met slagroom. soms moet je jezelf even extra verwennen toch

Om half 8 zat ik alweer klaar voor de les van Elsbeth online, het is zo leuk vooral omdat veel van mijn sportmaatjes er dan ook zijn, je ziet elkaar dan en kan ook meteen even wat kletsen..  ik vind dit dan wel niet ideaal maar wel het beste wat er nu is om elkaar te zien en met elkaar te sporten

De avond was relaxt.. beetje tv en een beetje spelletjes doen..




Geen opmerkingen:

Een reactie posten