woensdag 13 mei 2020

dat ellendige schoonmaken en andere ongemakken van de woensdag


Ik geef het toe het is een lange titel.. maar het dekt volledig de lading.
Het ontmoedigende van het schoonmaken vind ik wel, je hebt het schoon voor je gevoel, je hebt alles gedaan, je ruimt de schoonmaak zooi op.. zegt nog zachtjes en tot volgende week..je draait je om en te stoot een pot om met, en waarom weet ik niet, het is altijd iets van rijst. suiker meel. iets waarvan de moed je meteen in je schoenen zinkt.. en je weet de ellende begint weer op nieuw.. of het is een glas dat niet leuk in grote stukken uiteen spat maar in tig kleine flintertjes.. het geeft zon mooie glans over je vloer.. maar een hoop gedoe en werk..

Of wat ik helemaal frustrerend vind is dat je het schoon hebt voor je gevoel en  je draait je om en je ziet als het ware weer een laag stof zich op je vloer neerdalen en op je spullen.. dat ik soms denk.. misschien moet ik het maar gewoon laten liggen... dan lijkt het veel minder dan dat als het schoon is.

Heb het idee dat er een onzichtbaar mannetje achter je aanloopt die  iedere keer als je een stukje hebt gedaan dan  gewoon weer stof neergooit uit een hele grote zak die hij op zijn rug heeft.

Toen ik lang geleden laminaat nam, omdat dat zo handig is en zo lekker stofvrij, besefte ik me nooit dat je na het stofzuigen ook nog moet gaan dweilen...   en je ziet er alles op liggen, op vloerbedekking kan je nog snel wat stof in wegtrappen.. maar niet op laminaat... het is prachtig dat is zeker zo, .. maar wat een gedoe...

Inmiddels verdeel ik het wel in stukjes, dus  elke dag wat. en dat gaat redelijk goed..  maar het is en zal ook nooit mijn hobby worden.

Daarnaast vandaag  aan de slag gegaan met de leerlingen die hun werk niet af hebben maar een mail te sturen dat ze het nu echt moeten gaan maken  anders moeten ze terug komen op school om alsnog hun werk te maken, en giga klus mede omdat heel veel leerlingen hun werk niet doen of het lukt ze niet

Maar goed nadat mijn 12.00 sessie was afgelopen ben ik maar eens gaan sporten in huis, wederom 1000 cal verbrand met intensieve oefeningen... lekker hoor dat dat kan thuis..

Daarna naar school een tas met gewassen kleding gebracht, meteen even de enveloppen afgegeven die ze dan konden frankeren zodat ik de leerlingen hun prijsjes kon sturen..

Daarna de nodige boodschappen gedaan voor de week, en lekker naar huis om nog even in de keuken de klus die zo akelig is het schoonmaken..  ik begrijp nog steeds niet dat mensen dit voor hun lol doen..

Geen opmerkingen:

Een reactie posten