zondag 10 mei 2020

Koningsdag 2020



Bijzondere ervaring toch wel met het feestpakket gekregen van vrienden, het voornemen om de wandeling der wandelingen te doen... tv vroeg aan, balkon deur open, om het Wilhelmus luid en duidelijk te horen zingen vanaf de balkons op de Herenhof... dat helaas zweeg in alle toonaarden.. maar wel door de roep van de natuur beland op het toilet... terwijl ik mijn eigen koning zit e zijn op mijn troon, hoor ik de toesprak Van de  koning... wel een unieke ervaring toegesproken worden door de koning terwijl je op het toilet zit.. als het ware de ene koning tegen de andere koning... 

Om half 12 besloot ik om toch maar weer te gaan wandelen, de zon scheen, het leek windstil dus waarom niet.. ik wilde niet zo heel ver lopen maar dacht pak nou gewoon die uitdaging een keer en ga...

Dus toch maar gewoon richting Koudekerk gelopen, van daaruit naar Woubrugge , door naar Ter AAr en dan door de polder terug naar Alphen..

Onderweg zie je toch mooie dingen, je geniet van de natuur, de mensen die toch met mooi weer vrolijker kijken wat ik erg leuk vind..  genieten gewoon

Bij  Ter Aar maar even eieren gekocht, die lagen er nog, een speciaal kraampje waar je eieren kunt kopen maar ook tap melk,.. en daar had ik geen zin in.. ik ben niet zo van de melk..  maar de eieren prima, scharreleieren voor 15 cent per stuk.. ga er maar aanstaan,. lekker.

Daarna onderweg mijn salade maar eens uit de tas gehaald, niet dat ik honger had maar besefte me dat ik wel goed moet blijven eten..  dus deze al lopende opgegeten totdat ik bij een prullenbak kwam om daar het afval in te doen , dus daar het laatste restje nog even staande opgegeten, heerlijk zo in de natuur een soort van picknick.. eigenlijk is het leven zo slecht nog niet als je het zo bekijkt..

Terug in Alphen en vraag me niet hoe ik dat doe.. ben ik verdwaald...  serieus.. ik dacht ik ga een straatje in dat gaat vast naar de Havixhorst.. en dan steek ik rechtdoor en kom ik zo uit bij de weg naar mijn huis.. nou mooi niet dus..  ben door iets gelopen waarvan ik niet wist dat het bestond.. kwam zelfs langs een soort van parkje wat ik niet kende maar wel erg mooi was, vlak bij mijn huis, waarbij ik dacht okay hier kan i k als het heel warm is op de flat wel eens gaan zitten te lezen.

Uiteindelijk met Google kaarten de weg naar huis gevonden. de schaamte echt voorbij om eerlijk te zijn maar gelukkig ben ik weer  thuis gekomen  want daar gaat het om tenslotte.. 21,6  km in de benen  en dan ook nog dik 14.25 cal verbrand en juist 24.542 stappen gezet, ik ben meer dan tevreden nu .. volgende keer ergens toch echt de 24 aantikken.. dat moet ook lukken lijkt me

De avond was relaxt met leuke programma's op tv en gewoon genoten van dat het echt vakantie is.. 





Geen opmerkingen:

Een reactie posten