donderdag 4 mei 2023

Wandelen met de Buuf...


Vandaag naar het sporten met de buuf nog lekker een kleine 10 km gelopen. Het weer was heerlijk en er zat lente in de lucht, dat was voor mij heel duidelijk.. het was gewoon genieten om buiten te zijn./
Het leuke met de buuf is dat we nooit uitgepraat raken, er komt van alles wat we beleven of in het verleden hebben meegemaakt en we praten gewoon over alles.. Misschien is het ook wel zo vertrouwd omdat ze ook uit Groningen komt, we hebben onze roots beiden in Groningen liggen waarvan ook allebei wat wortels in de Stad waar we beiden gewoond hebben.. heel bijzonder en erg leuk
We hebben een rondje gelopen naar Ter Aar, om daarna via een andere kant terug te lopen langs de boerenijs boerderij. en daar  hebben ze lekker ijs dus ik heb de buuf hierop maar getrakteerd, twee bollen met slagroom, ik koos voor stracciatella met Cookies, de buuf voor Yoghurt met amarenge kersen en banaan.
Dit hebben we heerlijk op zitten eten op het terras daar waarna we onze wandeling verder hebben gedaan. heerlijk is dat lopen toch altijd.. je geniet enorm van alles wat je ziet maar ook vooral van het wat de natuur laat zien. Zo ook dat er al hele kleine purkjes zijn van de meerkoet en van de eenden.. ook zagen we een moeder meerkoet haar jonkies leren wat ze konden eten op het water, tevens de vele nesten waar zwanen zitten te broeden, als ik het zo bekijk krijgen we een mooie lichting jonge zwanen hier in Alphen.. ik verheug me erop ze te mogen begroeten

Een welbestede zondagmiddag dit keer.











 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten