maandag 1 mei 2023

Cross... en het was afzien

 

Zondagochtend was het plan er om te gaan wandelen., maar doordat ik me in Berlijn wat verstapt heb, bedacht ik me dat ik beter mijn enkel wat rust kon gunnen en dus niet gaan wandelen. dit om te voorkomen dat ik dinsdag en woensdag niet kan lopen,

Dus dat betekende dat ik naar de cross ga, ook wel zo lekker en leuk.. zeker omdat ik dan ook fanatiek bezig ben en ook nog lol heb, al is het wandelen in mijn eentje vaak net zo lekker.

Dus ik was keurig op tijd wakker, me snel aangekleed voor de cross en naar de sportschool.

Het was wederom een training waarbij je dus gewoon aan het trainen bent, je krijgt een blad waarop dan een aantal oefeningen staan en die doe je dan, het was wederom heftig. Wel vreselijk gelachen met RenĂ©, er stond in een training 3x 10 burpees, dus 3 rondes met daarin oa sit up,. etc en alles was 10x dus ik dacht laat ik slim zijn, heb namelijk een gruwelijk hekel aan burpees, laat ik dan maar meteen 15 doen en dan hoef ik ze maar 2x te doen. dus ik zei dat waarop een opmerking maakte dat dat niet telde.. dus ik zo maar het werkt wel beter, kijk maar naar het verschil tussen jou en mij...  okey ik zei het iets anders maar toch.. de boodschap is ongeveer hetzelfde.

Aan het einde waren we beiden op hetzelfde punt namelijk 21 deadlifts en 21 burpees... het was nog 5 minuten voor de tijd, dus ik zo tegen Rene we doen alleen de deadlifts, maar tot mijn grote verbazing ging hij toch nog ook die 21 burpees doen, en dus ik al mopperend, ze ook gedaan, want ik dacht ik laat me niet kennen.. en toen REne klaar was, zei ik.. Rene kijk  en deed ik burpee 22 gewoon om hem wat te plagen.. dikke lol samen.

Daarna voor het eerst met de hele groep thee zitten drinken wat ik dan wel een erg gezellig en leuk iets vind.. toch even met elkaar een soort van afronding...

De training was als volgt opgezet:

 warming up 1 :

5x 

* monsterwalk

 ( een breed elastiek om je boven benen en in de poephouding door de zaal lopen eerst voor uit daarna achteruit)

* Lateral walk

een breed elastiek om je boven benen en dan zijwaarst lopen eerst met het linkerbeen naar opzij, daarna met het rechterbeen


 Warming up 2:

3x

15 sit ups

15 squats

15 push-ups

 

Warming up 3:

3x

* side raise

* front raise

* bent over fly


daarna begonnen de Wodjes

wod 1:

10 tot 1

* kettelbell swing

* Thruster


Wod 2:

 3 rondes

*10 airsquats

*10 sit -ups

*10 push- ups

*10 dips

*10 burpees


Wod 3

 5 rondes

*12 globlet squats

*10 deadlifts

*8 push press per arm

 

Wod 4:

 for time

* 40 airsquats

* 30 sit- ups

* 20 burpees

* 10 push up


Wod 5

 5 rondes

* 15 lunges per been

* 60 x touwtje springen


Wod 6

21-15-9

*21 deadlifts 

* 21 burpees


Wod 7

 3 rondes

* 10 burpees

*15 sit ups

*20 airsquats

 


Geen opmerkingen:

Een reactie posten