maandag 15 mei 2023

Maybe ( Janis Joplin)

 

Janis kwam mijn leven binnen met het bekende nummer Me and Bobby Macgee, een nummer wat ik zo gaaf vond dat ik me nog zie dansen op de vloer bij de kroeg waar ik toen altijd heen ging.. prachtig.

Meteen was ik verslaafd aan haar stem, zo doorleeft en zo mooi de emotie die ze zong. Nadat ik de film gezien had die over haar leven ging., The Rose die zo prachtig is gespeeld door Betler Mitler, wist ik het zeker dit is een grootheid. maar oh wat een tragisch leven heeft ze gehad..  wat je ook zag in de film over haar leven.. met films over haar.. zo triest en dan zo doorleeft kunnen zingen.. volgens mij is het wel duidelijk alleen uit leed worden grote artiesten geboren die je heel lang bij blijven.. en dat is Janis zeker.


MaybeOh, if I could pray, and I try, dearYou might come back home, home to me
MaybeWhoa, if I could ever hold your little handOoh, you might understand
Maybe, maybe, maybe, maybe, yeah
Maybe, maybe, maybe, maybe, maybe, dearI guess I might have done something wrongHoney, I'd be glad to admit itOoh, come on home to me
Honey, maybe, maybe, maybe, maybe, yeah
Well, I know that it just doesn't ever seem to matter, babeOoh, honey, when I go out or what I'm trying to doCan't you see I'm still left hereAnd I'm all alone in needing you
Please, please, please, pleaseOh, won't you reconsider, babeNow come on, I said come backWon't you come back to me
Maybe, dear, oh maybe, maybe, maybe
Let me help you show me how
Honey, maybe, maybe, maybe, maybeMaybe, maybe, maybe, yeahMaybe, maybe, maybe, yeah
 

 


Geen opmerkingen:

Een reactie posten