zaterdag 20 mei 2023

Spinazie

 

Ergens is er in mijn hoofd kennelijk een soort van black out ontstaan, maar doordat ineens een paar keer de Pick nick niet kon komen, moest ik wel opnieuw bestellen, wel met dik 37.50 korting, dus ik heb de app geopend en ben gaan bestellen.. niet echt nagedacht, omdat ik steeds dacht, oh ik ben wat vergeten.. 

Kortom toen afgelopen zondag de Picknick kwam, bleek ineens dat ik dus ik weet niet hoeveel zakken spinazie had besteld.. zoveel zelfs dat ik dacht.. hier is geen doorkomen aan... maar gelukkig bestaat er veel variatie op de mogelijkheden met spinazie..

Dus de afgelopen dagen heb ik als een soort Popeye spinazie gegeten in diverse variaties.. 

Het begon met gebakken spinazie in de wok, met daarin feta kaas. .heerlijk gerecht, het zijn dan niet de vega hapjes bij de griek, maar het is heerlijk op deze manier.. 

ik had nog maar 2 zakken van 400 gram te gaan en nog 3 zakken van 200 gram..

het ging dus al goed.

De dag erop heb ik maar een salade gemaakt van de spinazie, dacht dat is ook wel gezond.. dus daar heb ik me heerlijk mijn buikje mee gevuld.

De avond bestond uit een schotel waar spinazie in verwerkt werd.. dus ik was inmiddels al behoorlijk door de spinazie aan het heen komen..  nog maar 1 zak van 400 en 2 zakken van 200 gram

Dus de volgende dag bestond uit een omelet met spinazie..  als lunch, werkte ook goed.. vulde behoorlijk en het mooie was dat meteen ik weer een zak van 200 gram kwijt was

De dag erna.. heb ik maar de zak van 400 gram gekookt.. met een eitje erdoor heen zoals vroeger was het goed te doen en riep het toch wel leuke herinneringen op aan mijn jeugd aan de keukentafel.

Dus nog maar 2 zakken te gaan..

maar toen was ik even de variatie kwijt. dus de ene zak is in de slabak beland als sla de laatste zak is gebakken zonder er iets in te doen..

Kortom nu zou je toch verwachten dat ik de spierballen heb van Popeye maar dat is niet gelukt.. wel kan ik zeggen dat zoveel vezels heel goed is voor de stoelgang..



Geen opmerkingen:

Een reactie posten