zaterdag 6 mei 2023

KB op dodenherdenking

 

Ver voor 20.00 was ik al in de sportschool waar ik met een aantal van sportmaatjes ben gaan zitten kijken naar de dodenherdenking om stil te zijn twee minuten voordat we met de les zouden gaan beginnen, dit had ik natuurlijk al gevraagd aan Frank of hij daar rekenschap mee zou houden, want anders zou ik niet komen sporten, maar zoals ik Frank ken had hij daar al aan gedacht en rekenschap mee gehouden.
We zijn met elkaar voor de tv gaan zitten, terwijl het geluid uit de radio kwam.. heel bizar op tv zag je andere dingen dan je op de radio hoorde heel gek, op de tv was de 2 minuten stilte al begonnen terwijl op de radio nog het geluid klonk...  ook toen de twee minuten stilte klaar was, men op tv al het Wilhelmus begon te zingen.. was het op de radio nog steeds de stilte.. wat het wel heel bizar maakt, mede omdat ik daar niet vanuit ging.. en ook het besef dat dus niet heel Nederland allemaal stil zijn om 8 uur er is niet een helemaal stilte dan.... omdat je de tijden kennelijk in Nederland verschillend is.. bijzonder.

Daarna gingen we met de les beginnen, en elke keer weer denk ik, na de eerste 10 minuten is het nu nog geen tijd, ik ben dan al buitenadem en kapot terwijl ik geen idee heb waarvan.... maar het is de intensiteit van de lessen van Frank waardoor je dus veel doet in een korte tijd. met als gevolg dat je dus inderdaad buiten adem bent. maar het is vreselijk goed voor je kracht en cardio samen.. ideaal.
om 5 over 8 begon de les. .

warming up

kniehef

hakken billen

air squat

armen naar voren en naar achteren

push up 8x

 

oef 1

1 minuut american kb swing

oef 2 

3 rondes van 1 minuut

op de boso bal. mountainclaimbers

oef 3

air squats met gewicht 1 minuut

oef 4

lunges met  gewicht 1 minuut per been dus eerst het rechter been daarna het linker been naar voren

oef 5

met stang boven je hoofd en dan met 1 been op het podium en dan gaan staan 30 sec

dat per been

maar eerst een rondje hardlopen en meteen door met deze oefening

oef 6

op de boso bal.. alles 1 minuut

steft leg deadlift

air squat met gewicht

air squat zonder gewicht

 oef 7

zelfde als ronde 5

oef 7 buikspieren op de boso bal

1 minuut mountainclaimbers 

1 minuut crunches

1 minuut balanceren

1 minuut schuine buikspieren met je rechter elleboog naar je linker knie etc


daarna stretchen en aan de thee

 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten