woensdag 31 mei 2023

Valencia dag 3

Nou de dag waarop de hel open gaat is aangebroken… ik moet in een kanarie gele regenjas… ik zal dus vanaf nu de hele vakantie als het hoost in het geel lopen… en nee er komen geen beelden van .wel knaag er ergens in mijn achterhoofd als ik maar terug kan vliegen vrijdag, de voorspellingen zijn nou niet echt volop zon. Maar volgens Ankie regent het niet want als ze uit haar raam kijkt dan is het droog… ik zei nog bij mij ook.. maar toen ik wat later uit het raam naar boven keek zag ik dat er een dak boven zat.. niet handig. vandaag gaan we naar het museum wat eigenlijk de trekpleister is van Valencia een lange wandeling door het park, en later op de avond met de catamaran de zee op.. later toen we het geboekt hadden bedacht ik me dat ik best wel snel zeeziek wordt.. dus denk dat het een lange anderhalf uur gaat worden. En ach de regen.. we wilden ook wel een keertje een stad in de regen meemaken, kan dat ook van de Bucket list af.. een overstroming staat niet op het lijstje dus dat gaan we even niet doen.

Balen de hele blog was af maar helaas verdwenen naar nergens heen.

Na het ontbijt zijn we de stad in gegaan naar de centrale markt omdat Ankie, ondanks dat we er al waren geweest geen dooie vis had gezien.., dus we moesten en zouden maar de centrale markt om een dode vis te zien… ik heb me als vegetariër opgeofferd ben meegegaan en heb de neiging onderdrukt om me op de grond te werpen en in snikken uit te barsten omdat al die vissen gestorven zijn.. ik ken mijn beperking.

Nadat we de lucht van vies in onze neusgaten hadden gehad zijn we naar de kathedraal terug gegaan om daar de toren van 305 treden te beklimmen, tenslotte moet je ook een werklust hebben. Ik wilde hoe dan ook had ik bedacht mijn punten halen zodat ik een gratis  bol. Com bon kon krijgen, helaas moest je niet 3 maar 4 punten hebben dus daar gaan we nog een keer een week er tegenaan.

Na de toren en de stad van bovenaf te hebben bewonderd gingen we naar het park. Om via het park naar het mooie architectonische Cuitat de les Arts i de les ciencies.

Voordat we gingen wandelen besloten we om onderweg ergens een gebakje te eten dat werd een Oreo gebakje. Heerlijk. Daarna een prachtige wandeling door het park. Langs Guilvers park wat een geweldig speelparadijs is. Geweldig. Om uiteindelijk aan te komen bij het gebouw.. prachtig we keken onze ogen uit. We besloten om naar het Oceanium te gaan. Prachtig complex met vissen. Het mooiste vond ik natuurlijk het gedeelte bij de haaien, daarnaast het gedeelte Antarctica met de witte dolfijnen en de pinguïns. Prachtig.

Nadat we dit allemaal hadden bewonderd zijn we naar onze laatste activiteit gewandeld een tocht op een catamaran op zee met mogelijkheid van foto’s bij ondergaande zon, een tocht van  anderhalf uur. We moesten ons om 20.00 melden. Dus toen we er bijna waren zijn we ergens gaan eten, heerlijk gewoon een pizza. Daarna naar de afgesproken plek om te ontdekken dat onze invulling niet klopte we hadden bij de omschrijving een totaal ander beeld. Er waren 100 mensen, een gedeelte moest op stukken zeil zitten op de voorkant, en daar ging de tocht, over woelige baren en met vooral veel party party.. ik kwam tot de ontdekking dat wat ik kennelijk had verwacht ineens een soort van boottocht door de grachten van Amsterdam erg toeristisch maar ja ik kan ze niets verwijten we kregen wat ze boden en zij zijn niet Verantwoordelijk voor wat ik er van maak in mijn hoofd. De dag was volmaakt 20.000 stappen en 1731 Cal verbrand