dinsdag 16 mei 2023

moederdag

 

Wat was ik graag naar de voorstelling van vriendin Heleen gegaan, maar omdat zondag Moederdag is en ik maar 1 moeder heb. Vond ik het verstandiger om naar mijn 88 jarige moeder te gaan.. tenslotte is elke Moederdag die ik nog met haar kan vieren een Moederdag met haar. .

Dus zaterdagmiddag zat ik al vroeg in de auto op weg naar Musselkanaal, vind het altijd heel erg lekker om dat alvast eerder bij haar te zijn zodat we ook even echt tijd samen hebben, we praten wat, ik slaap er een nacht wat ze heerlijk vind, en dan ga ik de volgende dag zo rond een uur of 14.00/14.30 terug zodat ik ook nog wat aan mijn avond heb als ik thuis ben.

Het leukste is natuurlijk dat we zo lekker veel tijd hebben samen en kunnen genieten van elkaar, ze is er nog tenslotte. Gelukkig begint ze weer wat actiever te worden, ze heeft zelf ook door dat het niet goed is dat ze steeds op de bank zit, dus ze heeft meteen een reisje geboekt naar Lunteren met de Zonnebloem in september.. ik ben daar superblij om, tevens is ze bezig met haar dagen weer meer inhoud te geven, dus we gaan weer de goede kant op.. 

Het  avond eten bestond uit patat met een kaassouflee en uienringen, mijn moeder koos een smikkelbroodje een broodje met daarop gebakken Shoarma vlees  en spekjes, die gebraden zijn, is een half stokbrood, tevens zit er wat groente door heen geschoten en dan zit er Joppy saus op.. ik vond er weinig aan te smikkelen.

Daarna aan de thee en koffie en natuurlijk het songfestival, erg leuk, zeker omdat mijn moeder al na 2 nummers zegt.. hoeveel liedjes komen er .. ik zeg dan nog even 27, oh god, zei ze, dat hou ik niet vol die ellende maar ze heeft het vol gehouden tot half 11 toen is ze naar bed gegaan.. Ik vroeg nog of de muziek zachter moest, maar dat hoefde niet want ze hoorde toch niets meer als haar Phillips oorbellen uit haar oren zijn.. dus dat scheelt weer, kon ik gewoon lekker doorkijken. 

Na de liedjes ben ik ook het bed ingedoken, om daar nog even te kijken naar de act waar de artiesten liedjes zongen en wat was Duncan goed met zijn you never walk alone, geef het hem te doen. nadat zijn debuut als schrijver voor het songfestival, en de totale fiasco van de twee door hem uitgezochte artiesten finaal niet goed was, om daar dan te staan en te zo mooi te zingen.. De opmerking van Jan vond ik wat minder geslaagd... namelijk Zingen kan die dan wel weer... Maar ja  als aan het begin nog gezegd word dat  Mia en Dion ook in de zaal zitten terwijl je weet dat Mia al weer terug is naar America en Dion met zijn familie aan het rondtrekken is door Engeland, hij beweerd dat iets heel zuiver is gezongen terwijl het nog valser was dan een kraai..  dan kan ik zijn opmerking op waarde schatten. Maar goed genoeg over het songfestival, toch nog even het nummer van Duncan en van Finland die had moeten winnen onderaan deze blog.

Maar goed na een slechte nacht, ik viel laat in slaap, meteen besloten om donderdag niet verder te gaan met het Pieterpad, omdat ik het voor nu even te veel gedoe vond, ik ga gewoon het Floris de vijfde pad lopen, die afmaken.. en dan in de eerste week van de zomer vakantie het Pieterpad afronden.

We waren vroeg uit bed omdat mijn broer vroeg zou komen, helaas bleek dat een soort van inschattingsfout want mijn broer kwam pas rond 12.00 dus mijn moeder en ik zaten te knikkebollen dat we bijna zeiden zullen we nog even in bed duiken.

Toen mijn broer er was, konden we eindelijk haar het cadeau geven voor  Moederdag, we hadden haar een draadloze koptelefoon gekocht zodat ze de tv goed kan horen en niet meer zo hard moet zetten dat haar buren het kunnen horen.

Ze was er superblij mee, we hebben hem geïnstalleerd en haar verteld hoe ze dit moet gebruiken dus ik hoop dat ze het ook gaat doen.

rond een uur of 13.00 zijn mijn broer ik even gaan wandelen , ook om wat dingen te bespreken die ma niet hoeft te weten, soms moet je als kinderen voor je moeder dingen verzwijgen, omdat je weet dat zich anders vreselijk ongerust maakt en dat is niet de bedoeling.

Rond een uur  of 3 ben ik terug gereden naar huis, een heerlijke rit om wederom te beseffen dat je een geweldige moeder hebt en een gouden broer..





Geen opmerkingen:

Een reactie posten