zondag 12 maart 2023

maatschappelijke stage....


 

voor het eerst mocht ik mee op Maatschappelijke stage van de tweede klassen. Met de leerlingen had ik afgesproken om elkaar rond 13.30 te treffen bij het bejaardentehuis. Ze moesten er heen op eigen gelegenheid. ik ging met de auto want ja ik heb geen fiets..

Van te voren heb ik behoorlijk goed doorgesproken over het hoe en wat, maar ook over wat er van de leerlingen werd verwacht. Het was een middag vanaf 13.30 tot 16.30, dus in de ochtend kon ik heerlijk uitslapen, ik had namelijk al geregeld dat ik  al mijn leerlingen voor de counseling had gesproken zodat ik inderdaad niet nog even snel naar school moest om dit te regelen. Dus ik was een gelukkig mens..

Het is gek als je opstaat na een soort van uitslapen ben je toch weer vermoeider dan als je in je ritme zit, maar moest ook nog wat dingen halen, dus ik had een soort van druk voordat ik naar de afgesproken plek ging.

om half 1 vertrok ik om eerst even te tanken en om daarna door te gaan naar Boskoop waar ik de leerlingen heb opgewacht.

 Het was meteen al erg leuk met die gasten, ik heb er vreselijk om gelachen, Ze waren behoorlijk zenuwachtig want ze wisten niet wat ze te wachten stond. ik ook niet.

We werden ontvangen en kregen zelfs taart, de leerlingen smulden er behoorlijk van. Daarna gingen we de bewoners halen,  de leerlingen waren wat onwennig maar ze kregen er lol in, ook de gesprekken bij de tafels moest even op gang komen maar daarna was het helemaal prima, genoten ze behoorlijk samen 

Ook de bewoners vonden het erg leuk dat onze leerlingen er waren, ook dat ze de drankjes en hapjes verzorgden dat deden ze erg goed. 

Na dik twee uur waren we klaar, ze hebben keurig afscheid genomen van de bewoners en konden ze in een sneeuwwitte landschap naar huis..  

Wat een toffe stage is dit






Geen opmerkingen:

Een reactie posten