dinsdag 7 maart 2023

Barcelona 2023 ( dag 2)

 


Nadat we gisteren heerlijk de stad hadden verkend, tevens waren we zo handig om alvast een metrokaartje te kopen voor 3 dagen, konen we vandaag ons plan meteen uitvoeren. Na een toch wel koude nacht in het hotel waarbij pas rond 12.00 de verwarming aansloeg, zodat je de hele nacht sliep met de verwarming aan, wat ik niet meer gewend ben, heb ik toch redelijk geslapen. 

We hadden om half 9 afgesproken voor een ontbijt bij Susan op de kamer, we hadden muesli gekocht in yoghurt, daarbij hadden we een kop thee en ik had al een kiwi gehad. Je moet wel gezond blijven tenslotte.

Nadat we hadden ontbeten gingen we naar de Sagrada, het voelde alsof we een lang gekoesterde wens in vervulling lieten gaan. De metro begrepen we helemaal  aan de goede kant ingestapt, dus we konden. Ging goed overstappen naar lijn blauw begrepen  we ook, wij de bordjes volgen en de metro in, rijden en ontdekken dat we de verkeerde kant op gingen, we gingen terug. Dus er bij de volgende halte eruit om daarna poging 2 deze ging goed, we stapten goed uit en gingen met de blauwe lijn verder. Ideaal. Aangekomen  bij de Sagrada zijn we eerst een rondje om de kerk gelopen om vooral de buitenkant te bewonderen. Prachtig. Om daarna eindelijk naar binnen te gaan. Wat een prachtige kerk van binnen je komt ogen te kort. Wel jammer dat we niet een toren konden beklimmen, dit had alles te maken met dat er teveel wind stond. Als je de kerk in wilt moet je eerst door een soort controle als op Schiphol, gedoe duidelijk, maar gered. 

Na de kerk besloten we om maar te gaan eten een lunch bij een leuk restaurant. Dit werd dus een zuster van het tentje waar we gisteren ook hadden gezet me 395, waarop Susan meteen zei, dit gaat ons vaste stamcafĂ© worden.. nou nee zei ik dat vind ik te beperken op vakantie, komen we het tegen prima en anders jammer.. we hebben een heerlijke salade en een kwart stok brood gegeten met  eiwit is toch wel belangrijk om te eten als je zoveel loopt als wij doen.

Daarna de metro naar Park Guel voor mij een oude bekende, was ik al eerder geweest. De weg er naar toe was een stevige work out heel veel stijgende wegen en trappen en ik bedenk me meteen dat is fijn lekker veel stappen maar ook wat ben ik blij dat ik altijd en overal trappen neem, gewoon om tot te blijven en voor conditie, het ging perfect. Dus toen we boven waren had ik nog energie voor 10. Dus we zijn eerst naar boven gelopen naar de drie kruizen. 

Daarna naar het viaduct in het park, heerlijk lopen dwalen in het park, ook het museum van GaudĂ­ bezocht wat is het oprecht genieten als je lekker dwaalt door een park. 

Nadat we uren in het park hadden gelopen met een zonnetje zijn we naar de metro gegaan dat was even zoeken maar we hebben hem gevonden. We zijn met de metro terug gegaan en we waren heel snel bij het hotel. Dus zijn we gaan lopen door de wijk. Zijn beland bij een  tapa's bar. Heerlijk gegeten en het was meer dan genoeg, we hebben niet eens een toetje genomen, 



















Geen opmerkingen:

Een reactie posten