dinsdag 1 december 2020

zweten op zondag

 

 
Trouwe lezers weten dat mijn zondag altijd bestaat uit veel sporten.. in de ochtend.. ik sleep me soms echt het bed uit  terwijl alles in mij schreeuwt.. niet doen, niet gaan toch sleep ik me naar de badkamer en voor ik het weet zegt mijn lichaam ja je mag weer meedoen met het leven.. je mag weer genieten , het is goed. het leven is leuk en gezellig.. 
 
De zondag begint dan te stralen voor mij. het licht gaan aan, zeker als ik dan naar de auto loop, de kou er is.. de donkere dagen alleen maar donkerder gaan worden.. en dat de gezelligheid lekker ontstaat.

Terwijl ik door de flat loop, de rest nog in diepe slaap is, denk ik lekker, ik geniet al van deze wereld. Vandaag zo leuk, ik loop naar mijn auto, staat een mevrouw bij de container van het vuil die heel lief eerst goede morgen zei, daarna zei ze wat hebt een mooie auto. vind ik dan zo lief en leuk, dat mijn zondag al niet meer stuk kan. heerlijk. wat zijn kleine dingen van het leven dan groots en wat mooi, de kleine dingen die je dan raken.

met nog de nodige kilometers van afgelopen week in mijn benen, is het toch soms wel ff zwaar in de cross xxl, maar het went al gauw
De les bestond als eerste uit
 10 high knees
10 jumping jacks
10 push up
10 squats


daarna het serieuzer werk.. warming up 2
 
 
een amrap
5 burpees, 10 squats,  5 burpees, 10 sit ups, 5 burpees, 10 lunges
dat een kwartier lang.

ging ook nog wel aardig

daarna de volgende amrap ( as many rounds as posible)
10 push ups, 20 lunges, 30 x touwtje springen
 
 als leukie nog maar een amrap ( 15 minuten)
10 burpees, 10 squats, 10 sit-ups
 
daarna kwam de echte work out
10 burpees
100 squats
10 burpees
90 sit ups
10 burpees
80 mountainclaimbers
10 burpees
70 lunges
10 burpees
60 tuck up( ik noem ze tegenwoordig fuck up)
10 burpees
50 leg raisers
10 burpees
40 plank to elbow
10 burpees
30 sit ups
10 burpees
20 push ups
10 burpees
10 superman
 
met onze Benjamin junior ging ik aardig gelijk op, hij was wat sneller met de lunges, dat is nog mijn grootste zwakte die kan ik niet snel. ooit zal dat wel komen, misschien ook wel omdat ik ze te goed uit wil voeren dat het me meer tijd kost.
Maar we gingen erg leuk gelijk op en waren precies op tijd samen klaar.
we konden nog even op adem komen
daarna kwam de afsluitingen
 
 
3 rondens
een tabata
30 seconden werken, 10 seconden rust
 1) squats, 2) burpees,  3) jumplunges, 4) push up, 5) high knees, 6) plank, 7) sit ups.
 
Het was een heerlijke work out en zo lekker om te doen
de zondag kon niet meer stuk voor mij
dat het zo koud is dat nam ik voor lief...
 
Bij thuiskomst al vast wat kerstspullen naar boven gehaald maar de boom gaat pas op 5 december in de  kamer komen.. en versierd worden..
we hebben nog even tijd
 



 


Geen opmerkingen:

Een reactie posten