maandag 7 december 2020

het is een kwestie van plannen...

 

Het was zaterdag een beetje een gekke dag, ik wilde uitslapen, juist het begint irritant te worden. om precies 6.15 gingen de luiken open om met pijn en moeite weer dicht te vallen.... toch ben ik blijven liggen en het ergste is dan dat ik ineens allerlei dingen bedenk die ik niet moet vergeten, zoals de les voor aanstaande dinsdag mailen naar de  docenten van Rijnwoude die mijn les gaan overnemen... de was moet opruimen, dat ik nog zoveel moet doen.. waar ik best wel zin in heb maar toch..

Dus dan maar vroeg mijn bed uit, meteen na het douchen en aankleden,  de mail klaar gemaakt voor de collega;s zodat ze er mee aan de slag kunnen dinsdag.

 Eerst nog even de kerstkaarten die per post moeten worden verstuurd moeten worden op de bus gedaan, wetende dat de post er momenteel echt een zooitje van maakt.

Daarna gegeten  en het dorp in, ik wilde naar de markt aan de Werf, ik had er van gehoord, maar nog nooit geweest. prachtig klein marktje, en zeer kleinschalig. Heb er heerlijk rond gekeken, en een papieren engeltje gekocht voor in de kerstboom.. er waren geen vogeltjes.. helaas.

Daarna naar de Baronie, ik wilde wat kruidnoten halen voor het bezoek van vanavond, helaas was alles daar uitverkocht, maar gelukkig hadden ze wel al de oliebollenmix en de krenten, dus dat meteen gehaald, de poedersuiker is al in mijn huis, net als de sla olie.. dus dat kan ook van start op oudejaarsdag.. hoort er zo bij altijd, en ik ga dan meteen ook mijn buren op mijn rijtje verrassen.. hoort er ook zo bij.

Daarna even de Big Bazar in en daar vond ik inderdaad nog kruidnoten en chocolade noten.. heel erg maar die krengen zijn ook te lekker.

Nog even door naar het Kruidvat om wat kerstinkopen te doen voor de familie, maar aangezien mijn moeder, ik koop altijd al jaren voor haar dove omdat ik dacht dat ze dat zo lekker vind., maar ze zei laatst ineens dat ze dove niet zo geweldig vond.. kortom. daar ging mijn inspiratie.. moet ik iets nieuws verzinnen dus ik denk dat ik uiteindelijk op kom draven met iets wat ze ook niet lekker vind maar ja dan moet ze maar wat duidelijker zijn.

Door naar een klein tuincentrumpje waar ik een prachtig kerststuk heb gekocht, het voordeel is bij zon klein centrumpje dat het niet druk is, ik was er eigenlijk alleen, al kochten er wel veel mensen bomen, en het is goedkoop.

Daarna nog even langs de kringloop winkeltje in de buurt waar ik meteen twee vitrine boxjes in de opruiming heb gekocht, dit omdat ik zo vaak denk nu wil ik een boxje om wat in te zetten , maar ze zijn helaas uit de handel genomen dus ik kan er niet meer aan komen. dus tja. maar nu zag ik er twee liggen dus die maar meteen aangeschaft

Daarna naar huis, de boel opruimen, en toch, ook al probeerde ik dit uit te stellen, het was sterker dan ik.. de kerstkransen op de deur gehangen..  heel fout, Sinterklaas is het land nog niet uit.. maar toch ik kan het niet langer onderdrukken

Nu ik toch tijd over had, besloot ik om het pak met vanille mousse maar eens te gaan gebruiken, vol enthousiasme begon ik alles in een grote bak te gooien, met daarbij 2 liter water.. 

druk aan het werk.. en aangezien ik soms onbezonnen begin en niet nadenk las ik tijdens het werken dat deze zak genoeg was voor 62 porties.. dus dat was heel veel, zoveel glazen heb ik niet eens.. dus tja wat nu. ... nou simpel heb ik 6 glazen gevuld en de rest hoe zonde ook maar door de gootsteen gespoeld..  sorry..

S avond natuurlijk proeven en het was heel machtig, vreselijk machtig, je eet gewoon de hele avond niets meer.. dus dacht ik spoel dat wat ik nu niet op krijg door het toilet.. nou dat was gemakkelijker gezegd dan gedaan..... het was niet weg te krijgen.. kon er zelfs plakken van snijden als ik dat zou willen..

maar uiteindelijk lost alles op in water. al kost het wat tijd. maar het is gelukt. gelukkig

kortom een heerlijke zaterdag, een heerlijk  avondje.. zeker met een blije moeder aan de telefoon, die zelfs een liedje zelf had gemaakt op oh komt er eens kijken..  een eigen tekst en ze was erg blij met het pakje.. ze straalde. ook de knuffel op afstand kon ze erg waarderen..

eigenlijk was dit mijn mooiste sinterklaas ooit. mede omdat zij zo straalde en blij was...geweldig

 




Geen opmerkingen:

Een reactie posten