zondag 20 december 2020

Geo caching


 Vriend Martin vertelde me hierover.. dus tijdens een lange wandeling afgelopen week, vertelde hij het er weer over en vertelde me waar er eentje lag, dat liet ik me geen twee keer zeggen, dus ik wilde hem ook vinden. .en ja hoor ik vond hem ook, ergens onder een bruggetje verstopt, in de middle off nowhere.. prachtig.

Ik ben om, dus ik heb de app ook meteen gedownload met in mijn hoofd de gedachten dat ik hem wel een keer kan doen bij een wandeling.. dat zoeken en wandelen is een prima  combinatie volgens mij..  nog even dan heb ik naast het wandelen ook nog een geo caching hobby erbij.. al ben ik heel slecht in coördinaten. maar dat maakt niet uit. dat hoort er ook bij natuurlijk.

Het mooie is dat het niet alleen in Nederland is, maar door heel de wereld, dus je kan overal gaan zoeken naar een schat......., het is natuurlijk ook voor kinderen maar als ik zo hoor wat er allemaal gedaan moet worden soms, moeilijke puzzels oplossen, en soms zelfs in bomen klimmen om de schat te vinden.. vind ik het toch ook echt iets voor volwassenen.

|Het is misschien ook wel iets voor ANWB echtparen maar ik wil het toch een tijdje gaan proberen wat ik hier nu van ga vinden. als ik het echt leuk ga vinden dan lijkt het me een mooie extra iets bij het wandelen.. Meestal zoek ik al dingen op om  te zoeken, zoals de mondkapjes, waar een prachtige bundel over is ontstaan *( www.flarden.nl)  of bloemen in speciale kleuren, dode dieren etc.. gewoon om een doel te hebben  zodat ik wat te doen heb, lekker mijn oortjes in en ik loop wel.. alsof het niks is.

Vandaag voor het eerst maar eens echt gaan zoeken naar een schat, samen met Jay, een sportmaatje, die met mij wilde wandelen omdat  we niet kunnen sporten maar elkaars gezelschap erg leuk vinden besloten we dan maar op zondagmiddag te gaan wandelen. niet om half 10, waarop de lessen altijd beginnen maar een keer op een normale menselijke tijd.. 12.00. We hadden afgesproken bij het meer, waar we een rondje zouden lopen, ik had inmiddels al gezien dat het stikt van de verborgen schatten bij het meer, dus wilde ik toch ook zelf eentje vinden om te kijken of ik het echt leuk vind.

We hebben een prachtige wandeling gemaakt en voor ik het wist had ik weer bijna 14 km in de benen.. en heerlijk gepraat met elkaar. erg leuk wederom.. toch bijzonder om zo leuk gesprek te hebben.. en het was gewoon zoals het hoort meer dan gezellig

Eigenlijk ging het veel te snel voorbij.. maar  bij terugkomst bij de plek waar Jay zijn fiets stond. hebben we afscheid genomen, ik heb hem nog snel mijn kerstkaart meegegeven en tevens een zure appel,. hij moet maar eens leren om door de zure appel heen te bijten :-)... daarna toch nog geprobeerd om een geo caching te vinden bij de Sionskerk. het was een duidelijk uitleg waar hij zou moeten liggen en dat was in de heg aan de kant van de parkeer plek... maar helaas niet gevonden.. dus dat is niet gelukt.

Ga het nog 1 keer proberen en als het dan niet lukt dan was het een leuke uitdaging maar dus niet voor mij weggelegd, maar wel leuke foto's kunnen maken








Geen opmerkingen:

Een reactie posten