donderdag 3 december 2020

Ach ff moeder verrassen...


 Soms zit geluk in kleine dingen zoals ik al zei, ik doe dan maar wat, en probeer het altijd te delen, mede omdat ik denk en weet, gedeeld geluk, is extra geluk voor iedereen, dus waarom zou ik het niet doen.

Ooit heb ik een kerstkaart gemaakt met 2 Boeddha hoofdjes, die had ik gevonden in een winkeltje, met als tekst dat je geluk moet delen, dus dat iedereen eentje mocht houden en dat je de ander aan iemand moest geven die hem erg nodig had.. .

Deze sloeg toen in als een bom, maar nu terug naar waar het over gaat.

Mijn moeder al heel lang niet gezien, ieder normaal mens weet dat het niet verstandig is om iemand te bezoeken van ver boven de 80, je wilt haar tenslotte nog lang bij je houden, dus dan maar even wat minder naar haar toe. .maar we skypen.. toch knaagt het , heel gek, ergens voelt het alsof je al afscheid aan het nemen bent terwijl dat zeker niet het geval is, als er eentje nog springt door het leven en er van geniet is dat wel mijn moeder.

Dus om haar weer even extra te verrassen, heb ik dit jaar maar een pakje gemaakt voor Sinterklaas, vol met allemaal lekkere dingen , ook nog een verdwaalde knuffel zodat ik haar symbolisch een knuffel geef, ook wel een leuk idee dacht ik..  dus alles valt op zijn goede plek. .maar vooral veel lekkere dingen. en ik weet dat het lekker is, ik heb het zelf geproefd, had niet gehoeven natuurlijk,

Tevens zit er een handig ding in waarmee ze niet meer de knoppen in de lift hoeft aan te raken, en de klinken in haar wooncomplex, zodat ze lekker veilig kan lopen.

Natuurlijk mag het Sinterklaas gedicht niet ontbreken, tenslotte is dat de sjeu van Sinterklaas, dus dat heb ik maar even gemaakt voor, groot lettertype en twee kantjes vol zodat ze de hele avond wat te doen heeft. ze leest namelijk erg langzaam

Je moet toch wat doen om haar de tijd te laten doden.. 

Expres heb ik hem al dinsdag op de bus gegooid zodat ze hem waarschijnlijk woensdag heeft, maar op  het pakketje staat pas openen op 5 december in de avond.. en ik weet ook dat ze heel nieuwsgierig is wat er nu in zal zitten.. dus ze heeft wat om naar uit te kijken..  erg leuk lijkt me je mag haar ook wel een beetje plagen, dat houd haar scherp tenslotte

Ze heeft inmiddels al het pakje, binnen, dank zij een wijze raad van een vriendin maandag op de bus gegooid, en hij heeft er dus inderdaad langer over gedaan dan ik had gewild.. maar hij is er.

NAtuurlijk kreeg ik meteen een mailtje met de vraag of ze hem echt niet eerder open mocht maken, maar ook dat ze al een klein stukje van het papier per ongeluk had opengehaald..  gelukkig ken ik haar en zit onder dat papier ene hele stevige doos die heel erg is dik geplakt.. 

dus ze kan lekker wachten.

 ik weet dat ze dat ook gaat doen dat ze er zeker van geniet.. en ook de lol er van inziet


Geen opmerkingen:

Een reactie posten