dinsdag 30 juni 2020

Leuven




omdat de één na andere reis is geannuleerd, heb ik me maar eens verdiept in de dingen die ik nog wil doen maar waar ik niet aan toe kom.. kortom het is tijd om dan maar andere plannen te maken.

Mijn lijstje van wat ik nog wil is oa een vreemde stad bezoeken in mijn eentje en zien hoe dat is, mijn ervaringen in Berlijn en Londen zijn zo positief dat ik eigenlijk wel een stad wil bezoeken waar ik dus nooit geweest ben.

De keus zat al jaren in mijn hoofd, dus besloot ik om maar eens naar Leuven te gaan.
Een prachtig hotel gevonden in het centrum van Leuven, geen lift wel veel trappen, maar dat is niet erg ik train tenslotte elke dag met traplopen.. dus dat is prima dan

De keus voor Leuven is niet zo heel gek om eerlijk te zijn, jaren geleden is een oud leerling van mij, uit de isk vertrokken naar Leuven waar hij een kapperszaak is begonnen inmiddels loopt het zo goed dat ook zijn broer meehelpt in de zaak.. en ik vind dat leuk.
De hele familie ken ik, en ik heb meerdere kinderen uit dit gezin lesgegeven. dus wat is er nu leuker om deze mannen onverwachts op te zoeken... tenzij ze op vakantie zijn, al denk ik dat ze dat niet zijn, ze hebben de crissis goed doorstaan en draaien alweer volop.

Tevens heb ik meteen maar een stadswandeling voor deze stad gedownload, er zijn rondleidingen maar alleen in het Spaans en laat dat nou net die ene taal zijn die  ik niet beheers...

Wel een bezoek aan hun museum geboekt, waar een prachtige voorstelling is over Rodin en nog een prachtige tentoonstelling met standbeelden. dus ik heb er vooral heel veel zin in om daar te gaan kijken.

Kortom we maken van de nood een deugt en om toch even wat buitenlands te ervaren dan maar naar Belgie..

De vraag is nog of met de trein of met de auto. maar daar denk ik nog even over na, heb de tijd tenslotte

en wie weet knal ik er nog een paar dagen Parijs achteraan ergens dat is met de trein ook goed te doen

Geen opmerkingen:

Een reactie posten