zaterdag 6 juni 2020

drama opdrachten bedenken



zoals ik al schreef deze dagen zijn uitstekend geschikt om opdrachten te bedenken,
zeker wegens het onbekende wat er na de zomer gaat gebeuren... hoe gaan we dan les geven op de scholen.. aangezien ik volgend jaar op twee locaties werk is dat volstrekt onduidelijk voor mij. maar we zullen zien

Dus gebruik ik mijn tijd goed om de opdrachten te bedenken, tevens moeten overal nog filmpjes bij gemaakt worden waarin ik als mezelf de uitleg geef maar ook als opa Jopie, vind de combi leuk

Afgelopen weken heb ik hard gewerkt en in totaal 36 lessen bedacht waarvan een aantal behoorlijk goed nog moeten worden uitgewerkt, maar dat komt wel goed... dat is geen probleem

|Een leuke vind ik als afsluiting voor het jaar Get the picture.. de leerlingen moeten 5 foto's insturen van details van voorwerpen.. ze moeten mij wel vertellen wat de voorwerpen zijn.. de week erop stuur ik ze rond naar iedereen van de klas, dus dat is nog even heel veel werk, en dan mogen ze raden, kijken wie ze allemaal goed heeft...

ben heel erg benieuwd hoe dat gaat verlopen het is even een organisatie maar dat komt vanzelf goed..
zelf had ik ook een aantal foto's gemaakt die ik hier zal plaatsen, daarna ga ik verder met nog een paar opdrachten beschrijven die ze al gedaan hebben


Zo bedenk ik steeds opdrachten die ik niet alleen nu kan gebruiken maar altijd, voor het geval ik een keer ziek ben, voor het geval dat ik op vakantie ben wegens PB, noem maar op, redenen genoeg behalve dan dat we het hebben over  de coronavirus en de maatregelen, het is nooit weg om iets achter de hand te hebben..  het meeste werk, maar ook wel het leukste is de filmpjes maken van opa Jopie die op zijn eigenwijze manier de opdracht uitlegt, maar ook mijn eigen uitleg.., dan hebben ze naast dat ze een geschreven versie, 2 hoorbare versies... en soms doe ik het in de rol van opa de oefening of opdracht voor...  ik zal er nog wel een tijdje mee zoet zijn maar dat is niet erg dat is goed zo blijf je tenslotte bezig

De reacties van de leerlingen zijn ook erg leuk, ze genieten ervan. ik krijg dat te horen dat ze het spel leuk vinden en dan doe je iets goeds denk ik..

de put met ideeen is nog niet uitgedroogd en dat is fijn.. er staan 40 opdrachten in de stijger.. nog 40 te gaan voor de tweede klas... 
maar ook dat komt goed...



Geen opmerkingen:

Een reactie posten