zondag 28 juni 2020

en dat is nou de vraag......




Het is weer de zondag der zondagen.. na een heerlijke nacht die altijd te kort duurt, toch mijn bed uitgekropen, nog vreselijk duf, maar toch ik was eruit, om naar de sportschool te gaan.

Na een snelle inspectie vond ik dat het er mee door kon.. dus snel ontbeten, toilet gemaakt en gaan..

Bij aankomst was een oud sportmaatje die heel lang niet was geweest ook aanwezig. erg leuk, meteen bijgepraat over van alles en nog wat.. het blijft leuk elkaar weer te zien, en bij te praten.. dat is toch ook een winst van de afgelopen periode.

Toen we aankwamen bleek Elsbeth er niet te zijn maar ging onze Benjamin senior de les geven.. en zoals ik hem ken.. juist werd het een pittige training..

We begonnen met een rondje rennen, ideaal, even warm worden.. daarna begon hij met de opdracht
squat met bring Sally up.. en down..  dat is een hel voor je benen, maar ja wij doen het.. na deze ronde ellende moesten we weer een rondje rennen.. om terug te komen en te horen dat we een tabata gaan doen.. die bestond uit squat jumps.. dus tja. dat 20 seconden lang en dan 10 secondes rust.. en juist na afloop weer een rondje rennen...  bij terugkomst mochten we weer een tabata doen. maar dan met jump lunches.. wat een ramp is.. en juist na afloop weer een rondje rennen....  buiten sporten is zo fijn. je kan zo lekker gebruik maken van de ruimte.. ik bedoel van de mogelijkheid om hard te lopen..

Daarna in tweetallen en ik ben altijd gek op in duo werken, dat daagt je uit en mat je af en zeker als je maatje Rene is, die is zo fanatiek en snel dat ik echt alle zeilen bij moet zetten om hem bij te kunnen houden maar het leuke is wel dat ik daardoor  meer uitdaging heb en dat is juist leuk

De opdracht 40 push ups, 40  burpees. 40 kb swing, 40 kb push. en 100 mountain claimbers.. daarna 30 sec rust en dan weer opnieuw..
Het was een slachtveld.. maar zo leuk weer, zeker als je elkaar wat zit te plagen, als je elkaar uitdaagt etc., gewoon feest met elkaar.  heerlijk.. 
Ik had een goede aan Rene,. die dreef me toch wel tot het uiterste.. ik blij want daar word ik alleen maar sneller van en beter denk ik altijd

Na de eerste ronde waren we blij dat we het af hadden, maar we mochten nog even door.. want ja.. we moesten nog een keer. Naast ons stonden Ingrid en onze benjamin junior.. dus dat was wel lekker... die gingen ook lekker.

We zijn dapper begonnen aan ronde twee maar bij de 30 burpees bleek dat de tijd om was en gingen we in buikspieren.. dat is eigenlijk de rust in de les maar ook vaak de inleiding tot het afsluiten.. helaas die keer dus niet..  we kregen als slot de opdracht
 5 burpees, en dan moest de ander de mountain claimbers doen.. en die mountain climbers vind ik behoorlijk overschat , het doet weinig bij mij en ik heb geen idee waar hij goed voor is. maar schijnt voor je buik, je benen , voor je schouders.. maar daar waar hij goed voor is voel ik dus niets.. bijzonder

maar goed, dus terwijl de ene  5 burpees deed moest de ander die ellendige dingen doen..
en dan ging je naar 6 en zo door tot 10 en dan terug naar 5..
en dat hebben we gered met elkaar. al zijn we op een gegeven moment wel gestopt met de ellendige dingen. die hebben we geblokt. maar wat was het heerlijk om weer een keer met Rene te trainen..

Een heftige les van onze Benjamin senior maar hij doet het wel even, hij geeft zo maar les aan een grote groep me iedereen die ouder is dan hem.. prachtig.. en erg leuk
Toppertje

maar ik vraag me nog steeds af wie is er nu gek.. ik of de groep. of wij gewoon allemaal dat we dit doen voor onze lol en om met elkaar te sporten.. ach wat maakt het uit..  we hebben lol met elkaar en daar gaat het om



Geen opmerkingen:

Een reactie posten