woensdag 3 juni 2020

de dag nadat




Zondagavond was het laat, heel heel laat, niet omdat Rick en Chris zo laat vertrokken maar gewoon
omdat ik nadat ze vertrokken waren bedacht, ik ga nog even tv kijken...moet je niet doen. niet handig, je zakt in een film weg en voor je het weet ben je zo een paar uur verder.

Maar de wetenschap dat je vrij bent op maandag.. dat de Jumbo ineens niet open is op een zon/. feestdag, dus geen auto's die laden en lossen..  geeft ook rust.. al begreep ik wel dat er in bepaalde kringen al was geopperd dat Pinksteren geen christelijke feestdag is, de reden waarom. laat ik maar even in het midden.

Het is wel gek, eigenlijk vind ik dit 1 van de vaagste feestdagen, dat vrij zijn is lekker, maar toch. ik begrijp deze dagen niet zo goed.. in mijn onschuld, en ik zal nu wel genageld worden, heb ik ooit gezegd kunnen we niet gewoon tweed pinkster en tweede paasdag afschaffen en dat we  met elkaar 2 x per jaar een dag vrij krijgen als de Ramadan voorbij is, en als het offerfeest er is.. dan pas hebben we een mooie multiculturele samenleving. ik zou er een groot voorstander van zijn.. en mocht 1 van deze dagen in een vakantie vallen, zoals de zomer, dan kunnen we toch gewoon ergens anders een vrije dag plannen.. lijkt me niet eens zo gek..
maar zal wel te ruimdenkend zijn en ik denk niet dat ik dat ooit ga meemaken... maar zeg nooit nooit en altijd altijd, dus wie weet komt het nog wel.

Dus ik had heerlijk uitgeslapen op mijn nieuwe matras in mijn nieuwe bed.. ik heb al bedacht misschien moet ik het matras maar wegdoen ik vind het zo lekker in bed. het is elke keer weer een feest..  en ik word er bijna depressief van als ik moet opstaan.. en nu is het nog zomer, het zou maar winter zijn.

Toch raak ik daardoor wel een beetje de grip op de tijd kwijt. het is een soort van vakantie wat geen vakantie is.. heel bijzonder.

Nadat ik gegeten had, en diverse groentes had gekookt ben ik naar vriendin Heleen gelopen om daar in de tuin een kopje thee te drinken. terwijl ik er bijna was, besefte ik me ineens heb ik het gas wel uitgezet of ben ik dat met mijn stomme kop vergeten..  en dan gaat het knagen, de duivel en de engel gaan hun spel beginnen in mijn hoofd...  de engel zegt tuurlijk wel, dat doe je altijd dus maak je niet druk ga door met wandelen en als je thuiskomt zul je zien dat hij uit is... de duivel zegt ja maar als hij niet uit is, staat straks je huis in de fik.. en dan heb je niets meer, hoe zit het eigenlijk met je inboedelverzekering.. en dan ben je wel al je werk kwijt.. etc.. kortom een heel gevecht in mijn hoofd tussen de duivel en de engel. In de meeste gevallen wint de engel.. maar dit keer bleef ik twijfelen, en ook al was ik er bijna besloten om terug naar huis te lopen.. verstandige beslissing bleek later... dus dat was goed

Heerlijk zitten te praten met Heleen om daarna terug naar huis te lopen,  lekker voor de tv gehangen en het weekeinde met de pinkster maandag was alweer voorbij dat gaat zo snel altijd

Geen opmerkingen:

Een reactie posten