woensdag 17 juni 2020

het rommelt maar aan zon dagje




Ken je dat.. je ligt in bed en hebt grootse plannen en dan sta je op, je begint met het meest vervelende, namelijk de natte hoek van je huis ,de badkamer en het toilet. dank zij een dierbare vriendin kreeg ik een geweldige tip.. om nog sneller schoon te maken zij noemt zich een luie huisvrouw ik noem haar een slimme huisvrouw ik had daar nooit aan gedacht. dus ik ben weer een stapje bij snel en handig...

Maar goed, ik heb een thuiswerk dagje op de dinsdag, maar moet veel doen zo wie zo wil ik even wandelen, en had een mooie route in mijn hoofd gezet. dat te doen is..
maar voor ik aan het wandelen toe kwam, had ik tig mailtjes van leerlingen en van collega';s
het eind van het jaar komt er aan en leerlingen willen heel graag toch weten wat ze nog moeten inhalen en sommige leerlingen moeten heel heel veel inhalen.

Maar goed, mezelf kennende weet ik dan dat ik dat niet slim doe. namelijk wat doe ik, ik zap van het ene naar het andere, gevolg ik verdrink in de chaos en in mijn eigen gemaakte chaos,.. maar ook dat komt goed.

Besloten om vandaag toch maar te gaan wandelen, dus de schoenen aan, tas op mijn rug, wilde eens uitzoeken hoe lang ik erover doe als ik naar mijn werkplek loop, dat blijkt ong 20 tot 30 minuten te zijn dus dat is te doen in de zomer...  hoef er in principe niet eerder de deur voor uit.. dus dat is te overwegen om toch af en toe naar mijn werk te lopen,  ook meteen wat inkopen gedaan zoals sokken en t shirts bij de Bristol in de Baronie, en nog even wat bij het kruidvat, en meteen maar twee bonnen gehaald voor de buren die net een zoontje hebben en een bon voor mijn buren die binnenkort een kindje krijgen, waarbij ik dacht het is handiger om nu een bon te geven zodat ze dit nu kunnen investeren meestal is het zo dat men veel pakjes krijgt als het kind er is maar juist in deze tijd heb je er extra behoefte aan en een bon, klinkt onpersoonlijk maar het werkt het beste omdat de ouders dan echt kunnen kiezen wat ze nodig hebben en je anders iets geeft wat ze misschien niet willen of hebben en dat ze het verstoppen en dat als je komt ze het toch maar snel weer ergens neerzetten.. ik ben gek op bonnen geven en ontvangen.

De wandeltocht was lekker, langs de gevangenis, over de Maximabrug, langs de Rijn om uiteindelijk in een woonwijk te lopen waar ineens een auto naast mij stopt, een oud leerling die me meteen vraagt of ik mee wil rijden want ik loop daar vast niet zomaar, waarop ik zei, wat vreselijk lief maar ik wandel echt voor mijn lol op dit moment.. dat moest even landen bij hem maar hij vond dat erg grappig..  dus nadat we kort hadden gepraat reed hij verder met zijn auto en ik ging weer op pad met een glimlach op mijn gezicht een warm hart.. waar verdien ik dit aan dat oud leerlingen nog steeds zo gek op mij zijn en dit soort dingen doen. omarmen, aanraken en opslaan als kostbare diamanten.. geweldig.

Na 11 kilometer vond ik het wel genoeg en besloot huiswaarts te gaan...


Terwijl ik over straat liep zag ik mijn buurman die net vader is geworden dus ik heb hem maar meteen de bon gegeven. waarop hij helemaal blij was en meteen naar beneden kwam met een beschuit met muisjes zo leuk.. hou ik van dit soort kleine dingen die dag zo mooi kleuren en je zo gelukkig maken
Thuisgekomen en meteen weer in de nakijk modus, en voor ik het wist was de buuf terug van haar vlucht.. dus op de galerij staan te praten en voor we het wisten stond ons heel rijtje met elkaar te praten zo geniaal en gezellig hou ik zo van. Het maakt mij super dankbaar dat ik omringt ben met zulke mooie mensen en ook dat we zo goed met elkaar kunnen vinden..  prachtig toch

Daarna nog wat schoongemaakt in huis, om daarna lekker op de bank te zitten genieten..
van een dag vol warmte en geluksmomenten

kortom een happy day waarin het rommelt maar dat zijn de beste dagen









Geen opmerkingen:

Een reactie posten