vrijdag 5 juni 2020

de kop is er af en er het is wennen


Toen ik dit plaatje zag moest ik meteen denken aan het verhaal waarmee Yoko Ono indruk maakt op John Lennon..  Yoko was een kunstenaar en had  bij een expositie ergens in een  ruimte een hele hoge trap staan , die moest je beklimmen, als je dan boven was, wat best heel hoog was. hing er een vergrootglas daarmee moest je op naar een bepaalde plek kijken op het plafond waar heel klein, als een stipje het woordje yes stond geschreven..  zo positief. van je hebt een giga prestatie geleverd en je bent een hoge trap beklommen en  dan zie je yes. het gevoel wat je vaak hebt als je een berg hebt beklommen en dan ineens  een prachtig uitzicht hebt..
prachtig zo positief

even tussendoor de foto's van dit prachtige kunstwerk
Maar terug naar mijn eerste dag weer op school, het was een feestje om terug te komen op school, de leerlingen waren blij dat ik er was en genoten zichtbaar. Meteen een aantal leerlingen aangesproken op dat ze nog veel moeten inleveren, dus dat moeten ze nog even doen.  de pauze wacht viel nogal tegen, ik merkte dat de leerlingen heel graag toch bewegen willen maar dat lukt ze haast niet in het lokaal.. dus dat is lastig

Daarna naar huis gelopen om daar wat te doen  om daarna toch maar weer naar school te lopen om mijn eerste middag te hebben op school, de les Nederlands viel was goed te doen, gelukkig had mijn maatje en beste vriendin me al de tip gegeven om  te zogen voor genoeg werk om mee te nemen omdat het best wel saai is,. en dat is het zeker.

Gruwel wat vind ik dit erg, maar goed. ik had nog wat nakijk werk, dat kon ik mooi doen, ik moest nog wat toetsen maken voor de kids van de isk, dus die zijn nu ook af en inmiddels heb ik 36 lessen in de steigers on line. ik moet ze nog wel verder uitwerken maar daar heb ik nu mooi de tijd voor.... als ik toch zoveel uren moet zitten te kijken kan ik beter dit soort klusjes doen bedacht ik me.

De Engelse les ging over Bansky en dat is natuurlijk koren op mijn molen. helemaal leuk. dus ik was blij. ik had mijn boek meegenomen en ook de dvd over hem, Tevens heb ik de leerlingen zijn werk laten zien die er gemaakt is door hem en het werk wat ik echt heb gezien in London en zelfs heb aangeraakt. uniek

De kinderen waren stil en vonden het helemaal geweldig, al met elkaar wat zitten te bellen met mijn collega Engels bedachten we meteen een vakoverstijgend plan om samen met kunst en met  drama en engels iets hiermee te gaan doen.. leek ons erg leuk en mooi. Wie weet krijgen we dat van de grond..

Toen het eindelijk 15.15 was ben ik nog even blijven hangen wat te praten om daarna naar huis terug te lopen en om daar lekker te eten., de reep chocolade van school toch maar meteen opgegeten. omdat het volbracht was.. heerlijk..

De avond de kb waarbij 3 dierbare vrienden afzeiden wat ik wel balen vond maar het was niet anders, de een moest ineens werken de ander was ziek en de ander voelde zich genoodzaakt om de zieke te  verzorgen... hmm maar het was goed



Geen opmerkingen:

Een reactie posten