zaterdag 1 december 2018

Oude goden en Bali

 Nadat ik mijn afspraken in Leiden had volbracht had ik nog wat tijd over voordat ik weer naar huis wilde. Wat is er dan handig om te doen. juist je pakt je museumjaarkaart, je loopt naar het museum van oudheden en je gaat er dwalen door de nieuwe tentoonstelling. De goden van Egypte. De tentoonstelling is erg mooi om te doorwandelen. Ik blijf erbij dat de museum jaar kaart zijn geld dubbel en dwars waard is mede omdat ik ontdek dat ik  daarmee dus niet een heel musuem door hoef maar dat ik gewoon de tentoonstelling kan bekijken en dan weer kan gaan.. dat geeft ook een stuk rust om eerlijk te zijn.. het maakt het makkelijker.

De Goden worden mooi tentoongesteld en voor het eerst hebben ze aan gegeven waar de ingang is zodat je de tentoonstelling goed doorloopt en niet achteraan begint, waar ik altijd heel goed in ben.

Nadat ik dit museum had bezocht had ik nog wat tijd over, heb overwogen om het pelgrims museum te bezoeken, nog nooit gezien namelijk, maar bedacht me ik wil de tentoonstelling in het Volkskundig museum ook wel graag zien.. dus tja, de keus was snel gemaakt,. zeker toen het begon te regenen.. ik ben naar de tentoonstelling gegaan over Bali. Wat ben ik blij dat ik een museumjaarkaart heb, nu niet om voorgenoemde reden maar omdat ik de tentoonstelling zwaar vond tegenvallen.. bij de entree was het erg grappig vond ik je kon op een strandstoel gaan liggen en een foto van je laten maken, maar als je dan achterom liep zag je hoe de werkelijkheid was.. namelijk de stranden vol met zooi etc.. leuk gevonden, toch vond ik het geen boeiende tentoonstelling.. jammer 

Verder heerlijk gedwaald door Leiden, om daarna bij thuiskomst, even snel de was te doen, mijn bed te verschonen, tevens te stofzuigen en toen..
het is 1 december en ja hoor
de krans hangt op de balkondeur, de voordeur komt na Sinterklaas en ja ik heb met alle plechtigheid de kerstboom ontstoken...

en wat is het mooi. nog maar 3 weken en dan is het kerst..










Geen opmerkingen:

Een reactie posten