vrijdag 28 december 2018

de fundatie

Aangezien Marlous en ik toch willen proberen elkaar minstens in de vakantie even te zien, omdat we beiden voor tijdelijk op andere locaties werken,  is het vrijdag gelukt. We zijn naar het prachtige Zwolle afgereisd.

De dochter van Marlous ging gezellig mee en dat was heerlijk, we hadden besloten dat we zowel de Fundatie als de  Ijssculpturen wilden doen.
Bij aankomst in Zwolle konden we zo lopen naar de IJsselhallen of zoal de dochter van Marlous zo leuk zei: "hier kunnen we Ijs halen" dat hebben we maar snel weer omgedraaid, we dachten straks zitten we met een meisje dat hoe dan ook ijs wil.

Bij aankomst stonden er mannen bij de ingang die ons vertelden dat we met liefde naar binnen mochten maar dat het twee uur duurde voordat we naar binnen konden, zo lang was de rij. dus wij keken elkaar aan , zijn naar binnen gelopen, en besloten om dan maar eerst de Fundatie te doen, om eventueel later nog even naar de IJS sculpturen te gaan, mocht dat niet lukken dan hadden we al gehoord blijven deze kaartjes geldig tot 3 maart dus we kunnen ze hoe dan ook zien

De wandeltocht naar de Fundatie was zo gemaakt en wat is dit een mooi overzichtelijk museum, ik ben er door verrast en helemaal gek op.. zo mooi en prachtig gebouw, zeker de koepel bovenop. Tegenover dit museum zit de Herman Brood museum daar wil ik ook nog een keer heen.
De tentoonstelling, ik had het al gezien bij het programma : "Nu te zien" wat elke zaterdagavond te zien is, wat ongeveer 15 minuten duurt en een directeur van een museum een tentoonstelling laat zien. Elke keer ben ik weer verrast over welke tentoonstellingen er zijn. en deze wilde ik heel graag zien

De tentoonstelling Ciacometti- Chadwick, ik herinner me dat ik in Parijs al beelden had gezien van Ciacometti, Ze zijn prachtig gemaakt en zo strak.

In het museum zijn ze dan ook prachtig tentoongesteld.

Na dit bezoek, we hadden vooraf aan het bezoek een heerlijke lunch genomen  bij de beagls en bones.. en we hadden besloten dat we een oliebol namen na het museum.. het was bijzonder om eens een andere oliebol te proeven dan mijn eigen.. maar ze waren niet echt lekker.. Ik verheug me nu al weer op de mijne.

Daarna terug naar de Ijsselhallen om daar te kijken of de rij korter zou zijn, maar het bleef nu nog 90 minuten. dus anderhalf uur, dat vonden we te veel, dus nog wat gedronken in die hal, daarna met terug naar de trein om terug te reizen.

Het was een heerlijke dag met mooie indrukken van een mooi museum, we hebben meteen weer een datum geprikt om naar de sculpturen te gaan kijken, ik zal me dan ook iets warmer kleden,  en dan toch nog even Zwolle in om te genieten.


















Geen opmerkingen:

Een reactie posten