zaterdag 15 december 2018

Sieblothuis en pre kerstdiner

Aangezien de agenda's behoorlijk vol zitten, we elkaar  te weinig zien, hadden we al heel vroeg een afspraak gemaakt, gewoon om te voorkomen dat de agenda's weer vol glippen en dat we dan ineens weer 3 maanden verder zijn voordat we elkaar zien...

Dus afgelopen zaterdag had ik met Rick en Chris afgesproken om samen naar Leiden te gaan en nu eindelijk een keer het Siebolthuis te bezoeken. Ik had deze al gezien, maar het is leuk om nog een keer te zijn.

Thuis had ik al de nodige voorbereidingen getroffen voor de pre- kerstdiner. met daarbij natuurlijk de bekende cadeautjes onder de boom, met een sfeertje om u tegen te zeggen, een menu bestaande uit ragoubakje met championsragout, zure room pasta met een heerlijke Italiaanse salade, en als toetje, omdat ik weet dat Chris chocolade verslaafd is, een heerlijke punt chocolade taart met slagroom..

Al vroeg in de ochtend, okey voor mij dan, om half 11 stond k de courgettes al te snijden, de ragout te maken, zodat als ik thuis kwam met de mannen, ik meteen de keuken in kon en aan de slag kon.. in plaats van alles nog te moeten doen. De courgettes moeten eerst nog in het zout, omdat te voorkomen dat ze te vochtig zijn.

Terwijl ik in de Morspoort druk een plekje een het zoeken was, er waren kennelijk meer mensen op het idee gekomen om net voor de kerst even naar Leiden te gaan, maar goed, er was een plek op de derde etage.

Toen ik mijn telefoon pakte bleken Chris en Rick er al te zijn en zich te hebben begeven naar een cafĂ© voor een kop thee wegens de warmte. Daar ben ik ook heen gelopen, we hebben daar eerlijk zitten bij te kletsen en is het plan ontstaan om met elkaar naar London te gaan, een paar dagen om daar te genieten.. Ik heb er nu al zin in.. 

We zijn na de thee en het eerste voorpraten met elkaar naar het Siebolt huis gelopen, met dank aan de musuem jaarkaart kun je er gratis in en dus kan je er genieten. De vaste collectie viel me nu tegen, ik had het al gezien maar in mijn geheugen was het veel meer en veel mooier, maar dit keer dacht ik okey.. aardig. Wel is het grappig om te zien dat de stukken die er staan uit 17 zoveel nog steeds gemaakt worden met dezelfde motieven etc.. 

De expositie was bijzonder, er waren mooie foto's van dieren , planten etc.  al vond ik hem wel mooi maar ergens ook tegenvallen.

Nadat we alles gezien hadden zijn we naar Alphen vertrokken, waar we elkaar bij mijn huis ontmoeten. Ik was nog snel even de jumbo ingelopen omdat ik nog wat nootjes wilde halen maar ook omdat ik ontdekte dat ik  nog peterselie moest halen voor het eten. Dus dat ook maar meteen even gedaan.

Van de mannen kreeg ik een prachtig kerst/ lente stuk voor op de tafel.. helemaal gaaf

Daarna heerlijk met de mannen zitten te praten, genoten van elkaar gezelschap en zeker van elkaars verhalen. de laatste nieuwtjes uitgewisseld maar ook gedachten gewisseld over verschillend zaken in het leven. 

Het eten wat gelukkig goed, en ze waren wederom onder de indruk en genoten van het gerecht. al moet ik zeggen de low crab pasta is wel een beetje rubberachtig, hoe lang je het ook kookt.

De mannen bleven dit keer niet zo lang in verband met het weer, er was sneeuw voorspeld en dat is inderdaad ook gevallen..  nu ik dit schrijf is Alphen zich zelf aan het wit maken.. en dat is zo leuk nu nog even het ongerepte sneeuw te zien....

nu kan het nog











Geen opmerkingen:

Een reactie posten