zondag 16 december 2018

sneeuw;. en dan 12 days of christmas




Wat is er nu heerlijker om op te staan, uit je raam te kijken en te zien dat de wereld is omarmt door een dikke witte deken van sneeuw.. juist het besef dat je in je bed mag blijven liggen bij de verwarming en dat je niets hoeft maar mag genieten......

Helaas riep mij de plicht dat ik moest sporten, de 12 dagen van kerst wod.. dat is de grootste ellende maar schijnt weer erg goed te zijn om zo de nodige calorieën te verbranden.

ik moet zeggen, het opstaan gaat nog wel, het mezelf toonbaar maken voor de wereld gaat ook goed maar dan komt de grote klap het naar buiten gaan. ik ben er aan gewend om gewoon in mijn t shirt naar buiten te lopen, geen gedoe, want kou maakt je niet ziek, maar een virus maakt je ziek.. dus ik word niet ziek van de kou.. maar toch..brrr.. het is frisjes buiten.. dus ik moet me wel inpakken, dus ik heb maar mijn handschoenen aangedaan voor het geval ik toch moet krabben.

Gelukkig was het losse sneeuw en hoefde ik niet te krabben, de ruitenwissers aan en weg was het sneeuw van de ramen.. okey dat het nog op het dak lag was wat minder.. maar toch het  rijden ging prima. Het is altijd even wennen met een nieuwe auto hoe het gaat, zeker als er zich nieuwe dingen voor doen zoals nu sneeuw en gladheid. Je moet de seizoenen door voordat je de auto echt kent.

Bij aankomst bleken dat diverse sportmaatjes voor mij de spullen al hadden klaargelegd, vind ik zo heerlijk en lief. 

De wod betond uit


en de getallen betekende dat je dus begon met 1 , dan terug naar 1 en dan naar 2, en 2 is dan 2 keer, en zo door naar `12 en weer terug als je daar was..
het was best pittig.. ik ben helaas niet helemaal terug gekomen maar was wel ver.. ik moest nog de tenen naar de bar doen .. om ronde 6 op de terugweg te halen.. Maar toen bleek dat iedereen klaar was, of al had opgegeven, ben ik ook maar gestopt je hoeft niet altijd het braafste jongetje van de klas te zijn.

Daarna met elkaar boven zitten te kletsen, met wat lekkers erbij, even een zonnebank gepakt omdat ik vond dat ik er toch wat witjes uit zag, alsof 1 keer meteen effect heeft maar je weet het nooit. Daarna de allerlaatste kerstkaart gepost en naar huis.

heerlijk cocoonen op de bank bij de kachel.. heerlijk zondagen zijn zo fijn.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten