maandag 31 december 2018

ouderjaarsavond

Traditiegetrouw vieren we met elkaar het oud en nieuw, de jaarwisseling.
Dit jaar niet met 4 personen maar met 3 personen, wat totaal niets afdoet aan de gezelligheid met elkaar. We genieten samen van het samenzijn en het heerlijke eten samen.

Om 6.15 was ik even wakker en bedacht me ik ga meteen maar even het beslag maken voor de oliebollen dan kan dat lekker tot aan 9 uur rijzen, zodat ik lekkere luchtige oliebollen krijg.

Het zijn altijd van die gestolen uurtjes vind ik als je even uit je bed bent, je iets eet en dan weer gauw onder de wol om nog wat te snoozen, wat bij te komen en wat te genieten van het nog niet mee hoeven doen in het leven.

 Om 9 uur was het dan echt de tijd om op te staan, wat is het toch altijd heerlijk om te weten dat vrienden ook aan het bakken zijn.. je krijgt de één na andere foto binnen met iemand die aan het bakken is.. ik vind dit een eervolle traditie en zal het zeker lang volhouden, niet alleen omdat die bollen die je zelf maakt zo lekker zijn maar vooral om de gezelligheid die het met zich meebrengt in de buurt en op facebook.

Het bakken ging erg snel... ik was keurig om 12 uur klaar, terwijl de bollen in de olie lagen te bakken, heb ik meteen even het handige snijmachinetje van mijn moeder gebruikt om alles te snijden voor het  avondeten en de salade.. het is weer veel te veel zag ik al.. maar ja .. kleine eters houden van grote borden.

Nadat ik alles had opgeruimd en schoon had gemaakt kon ik in alle rust even nog mijn witte vriend bezoeken. even kijken naar hoe de achterkant van mijn ogen eruit zien en ik moet zeggen het beviel me wel wat ik zag.

rond 16.00 waren Rick en Chris er, zoals altijd is het dan meteen gezellig en leuk met elkaar. het is geen gedoe en het is alsof je gewoon altijd bij elkaar bent

Eerst hebben we heerlijk bijgepraat., daarna is Rick in de keuken gegaan om een Turks voorgerecht te maken, een heerlijke paprikasoep met diverse hapjes. Daarna was het mijn beurt, ik had via een leerling een heerlijke Turkse salade gekregen en die had ik gemaakt daarnaast had ik een vegetarische bulger gemaakt met  verg. stukjes kip..  

Na het eten hebben we even overwogen om het spel de kolonisten van Catan te spelen maar door een goede speurblik van Rick ontdekten we dat we ook 30 seconden konden spelen dus dat hebben we meteen gedaan.. het was zoals altijd hilarisch, we hebben echt slap gelegen van het lachen. zo gaaf dat het ook met 3 personen mooi is en dat we genieten met elkaar van zon avond.

Voor we het wisten was het al 0.00 elkaar natuurlijk een mooi en goed 2019 gewenst en daarna op het balkon, het was heerlijk weer  de party poppers laten ontploppen om daarna naar het prachtige vuurwerk te kijken.

We hadden vorig jaar een kluisje gemaakt met daarin van ons 4-en een doel voor het jaar 2018, dus dit keer konden we deze kluis openen. Vriend Rick had de sleutel meegenomen, door omstandigheden, zie blog over de veranderingen, waren we dit jaar met 3 personen, en hebben we onze boxjes open gedaan, en bekeken of we onze droom hadden bereikt.. Dat is gelukt. erg mooi en goed.. we hebben het niet met elkaar besproken, het bleef voor een ieder geheim. Dus dit jaar hebben we 3 boxjes in de kluis terug gedaan met onze dromen voor 2019.. en dit gaan we bekijken op ouderjaarsavond 2019

het was een heerlijke avond met mensen waar ik me thuis bij voel en wat zo heerlijk vertrouwd is.




Geen opmerkingen:

Een reactie posten