zaterdag 8 december 2018

Spreuken (2016-19)


Ik probeer de mensen altijd een stap voor te zijn
(Beverly Sillis0

Vertel me en ik luister
laat me zien en ik kijk
laat me beleven en ik leer
(Lao-Tse)

duisternis kan alleen worden verdreven
met licht
(Madelief van der Veldt)

Leef zo dat je wenst dat het leven nog een 
keer terugkeert
(Friederich Nietzsche)

De belangrijkste dingen in het leven
zijn helemaal geen dingen

Kijk om je heen op je levenspad
datgene wat eerst een berg leek te zijn
blijkt toch erg vaak een kiezel
(Rasker)

De beste manier om iets te leren is
door er les in te geven
(Seneca)

Geef een mens één vis
en hij eet één dag
leer een mens te vissen
en hij eet zijn leven lang.

Mijn gedachten zijn sterren
maar ik kan ze niet in een 
sterrenstelsel vormen
(Augus Waters, uit The Fault in our stars)

Alleen wie geven kan is vrolijk
(Johan Wolfgang von Goethe)

Geen opmerkingen:

Een reactie posten