zondag 7 augustus 2016

thuis dag 4 Kamperen Breda

Zoals het klokje thuis tikt.. tikt het nergens en dat klopt in dit geval ook, omdat ik namelijk geen horloge draag als ik vakantie heb.. ik heb de tijd en de tijd zal ik houden... heerlijk is dat altijd.

Vandaag eindigde de kampeer   vakantie.. konden we ontsnappen aan de pasjesterreur en aan het toch wel mooie Brabantse land.

We hadden de avond ervoor heerlijk zitten te praten bij een klein bbq vuurtje want open vuur mocht niet, en aangezien het al voelde dat we op een soort van gevangenis terrein zaten die zwaar bewaakt werd, en we dus overal en nergens dat pasje voor nodig hadden, pas je wel op, je weet nooit wat de gevolgen zijn op dit soort activiteiten.. en toch een beetje stout doen is leuk, een klein beetje open vuur en dan kunnen zeggen we hebben er aanmaakblokjes in ,. maar ook takjes.

Rond elf uur de laatste keer naar het toilet, en dan slapen, het is bizar dat je de hele dag op een camping free wifi hebt maar ja.. er maken zoveel mensen gebruik van, dat je eigenlijk niet echt optimaal kan doen wat je wil. Fotos versturen via de mail, komen niet aan, en als je de slimste mens even wilt zien, gaat dat niet.. ja het gaat om 4 uur in de nacht, dan slaapt de camping en is het doodstil, dat je soms bang bent dat niemand nog adem haalt.. er waren zelfs geen snurkers,.. of ik moet dat zijn geweest maar ja dat weet ik niet.

Om half 8, okey ff eerlijk, al heel vroeg werd ik gewekt door het krassen en schorre geluid  van de  kraaien, de bonte kraai, de ekster, boven mijn tent in de boom.. er staan zoveel bomen maar juist moesten ze de mijne uitzoeken en daarna het hele arsenaal van de vogeltjes die liefelijk klinken maar die je na het openings concert alsof men de instrumenten aan het stemmen is, het liefst de nek omdraait.. omdat het dus half 5 is... maar goed het buitenleven is heerlijk en je onthaast echt... alles is tenslotte ongemak, afwassen, thuis in de afwasmachine, op de camping, met juist het pasje, voor warm water... eerst voorspoelen, dan afwassen, dan afdrogen.. je bent er veel langer mee bezig maar je word wel zen... geloof ik.

Dus om half 8, de stop uit het luchtbed, de slaapzakken in pakken, de kleding die, zoals men gewend is van mij, overal uit de tent gezocht, om te ontdekken dat je toch veel te veel t-shirts bij je hebt maar de belangrijke dingen bent vergeten.. maar ook dingen vinden waarvan je niet eens wist dat je die bij je had.. het maakt niet uit, het leven is genieten..

Binnen een half uur hadden we de tent in gepakt, gelukkig droog, de camper ingepakt en konden we  vertrekken naar huis. Ayaz moest werken om 12 uur vandaar dat we geen extra dingen hadden gepland de vertrek dag.

Onderweg is het toch altijd weer wat jammer dat het over is, maar het is ook goed, je waardeert thuis extra. Het is heerlijk thuis komen, je spullen uit te pakken, de gekochte dingen een plek te geven, om daarna gewoon je  i-pad te pakken en daarop aan de slag te gaan, om weer op je gewone computer te werken, de douche in te stappen en daar gewoon terwijl het water loopt, je te kunnen inzepen.. en ook nog af te spoelen zonder dat je rondjes hoeft te lopen maar dat je gewoon kan blijven staan en de handdouche kan gebruiken voor de toch soms wat moeilijk te bereiken plekjes... heerlijk

Nadat ik even had gezeten, heb ik mijn sportspullen gepakt en ben ik toch maar gaan sporten, even 45 minuten cardio en daarna nog wat oefeningen voor benen, schouders en buik.. om daarna tevreden naar huis te gaan.. De zondag was goed.. alles was gewassen en hing te drogen, alles lag weer binnen handbereik en het leven lacht weer..

Volgend jaar naar Zeeland wederom met tent en genieten... alleen gaan we het wel van te voren even reserveren om een herhaling van dit jaar te voorkomen dat elke camping vol zit.... en we dus op een camping komen met pasjes..... en een eigenaar die gemeen lacht als je je pasje moet opladen omdat het zo snel gaat met het geld er op....

het pasje...

dat hebben we zeker gedaan

toch redelijk opgeruimd lijkt het
ach wat is recht wat is scheef
als kamer bewoner in oude panden
ben ik wel scheve muren gewend..
en het is ideaal de regen loopt zo weg