zaterdag 13 augustus 2016

Zal je altijd zien.....


Toen mijn vakantie begon dacht ik de eerste maandag van deze korte vakantie, oh heerlijk uitslapen.... lang in bed, niets hoeft alles mag....

Het klinkt bijna al een sprookje, als iets waar je zo naar verlangt hebt, als Assepoester naar het bal, zo heerlijk dat het kan en mag.

Werkelijkheid, en volgens mij doen ze het er om, om half acht die maandag werd ik wakker, doordat de glasbakken, moesten worden geleegd in de speciaal daarvoor aangeschafte vrachtauto en geloof me, dat geeft heel heel veel lawaai. Om half acht in de ochtend, waarin een normaal mens nog niet eens weet dat het ochtend is, laat staan in je vakantie

Okay ik woon aan een winkelplein dus ik weet dat ik soms wat geluid mag verwachten.

Dinsdag ochtend, de gemeente had bedacht dat ze maar eens de stoep randjes moesten schoonmaken, dus om, juist half 8,  hoorde je het geluid van dat karretje, omdat het natuurlijk niet later kan omdat je je werknemers zon lekkere lange werkdag gunt zodat ze nog wat aan hun dag hebben...
Alleen ik slaap uit..dacht ik

Woensdag ochtend, ik had me voorgenomen me de hele week niet door de wekker te laten wekken zodat ik giga uit kon slapen.... not... ik werd om. juist half 8 wakker van het gepiep van een vrachtwagen die de Jumbo kwam aanvullen, en achteruit reed, en juist mijn slaapkamer ligt boven een carport waar de vrachtauto's altijd bijna onder rijden. omdat het laad platform namelijk tegenover mijn huis is... alles prima maar niet om half 8.

Donderdag ochtend, ik bleef stug volhouden, ik zou uitslapen, koste wat het zou kosten..  dus stijf de ogen dicht.. en om half 8 werd ik liefelijk gewekt door de gemeente van de groenvoorziening, de walkant moest maar eens worden gemaaid.. en met een soort van blad blazer moesten ze maar eens extra de straat schoon blazen.. en waar begonnen ze juist.. onder mijn flat waar het zo lekker galmt... natuurlijk is het zo dat ik weet dat dit werk gedaan moet worden maar om half 8?

Vrijdag moest ik vroeg op, ik had een afspraak met een vriendin van mij dus ik was al om half 8 uit bed..door mijn wekker en wat denk je.. het was muisstil in en rond mijn flat......
Heb nog even overwogen om toch stiekem weer mijn bed in te duiken en dan maar de afspraak af te zeggen, maar bedacht me meteen.. dan zal je zien lig ik net lekker, dan gaat de vuilnisman de ondergrondse container legen of zo.. maar nee dat is die vrijdag niet gebeurt.. ik was vroeg op had een prachtige dag en het weekeinde was vroeg op wegens het sporten en toen was het maandag.


Juist half 8.. werd de ondergrondse stort, voor mijn huis, vlak bij mijn slaapkamer geleegd met de nodige geluiden....

Het leven van iemand die vakantie heeft is zwaar.. kortom een heel zwaar leven.



Geen opmerkingen:

Een reactie posten