dinsdag 28 december 2021

tweede kerstdag

 

Mijn voornemen om uit te slapen is gelukt, lekker lang in bed gelegen, dat kon ook, want de voorbereidingen voor het eten dat ik voor vandaag ging maken had ik gisteravond al gemaakt, 

De hele avond druk geweest met het koken van rijst, het maken van sushi, de zeewier salade, etc, zodat alles klaar is voor als ik naar mijn vrienden ga waar ik altijd de kerst vier. Tenslotte konden we verder nergens heen, dus dan maken we het op een andere manier gezellig,. het liefst gaan we altijd naar de Beverwijkse markt maar ja dat kon nu niet..

Dus ik had mij maar gestort op het maken van sushi voor 6 personen, en dat is wel even een klusje maar gelukkig ben ik tegenwoordig aardig bedreven hierin, dus ik was zo klaar hiermee, en voor ik het wist kon ik me op de bank gaan nestelen en kijken naar de gemiste all you need is love.. heerlijk, toch verbaas ik me elk jaar weer dat ik voor ik het doorheb ineens in de tranen zit bij al dat hetero gedoe..  van wel of niet. of die hetero's die elkaar in de armen vliegen... kortom het is goed om daar naar te kijken en even weer heel erg te beseffen hoe mooi het leven is... en wat er allemaal mogelijk is. Met mijn gedachten was ik natuurlijk bij vriend Erwin in Londen die ik inmiddels door alle regels en de verschillende variatie van het beruchte virus niet al meer dan 2 jaar heb gezien. Zijn reis naar zijn moeder in Duitsland ging niet door wegens alle regels, zijn moeder is inmiddels dit 90 en begint toch wel af te zwakken, dus ik had het in mijn hoofd met hem te doen. natuurlijk heb ik hem wel berichtjes gestuurd etc, en hem laten weten dat ik aan hem denk.. maar vind het erg zeker ook nu ik weet dat hij daar de kerst in zijn eentje zit,. aan de andere kant wat is het verschil, of je nu gewoon een weekeinde alleen zit of dat je met kerst alleen zit, alleen omdat iedereen, de kalender, de reclames aangeven dat je samen moet zijn. wat zou het mooi zijn als er ooit een reclame gaat worden gemaakt waarin iemand die alleen is met kerst er zo van geniet en erg gelukkig is. en dan niet uit zuinigheid maar gewoon omdat hij/ zij het beste ervan maakt en gewoon gelukkig is met zichzelf. ik denk dat dat ook wel eens heel verhelderend kan zijn..of een gay reclame met kerst, ook een keer wat anders, want dat zie je ook maar bar weinig.. kortom er is nog heel wat te bedenken op de variatie kerst reclame.

Heb het bedrijf dat zo goed is in prachtige reclames te maken maar eens een mailtje hierover gestuurd dus als er volgend jaar ineens een gay reclame of een kerst is met iemand die singel is en die erg gelukkig is in die situatie denk dan maar even eraan dat ik dat heb getipt. Kreeg een keurig mailtje terug dat ze het zouden doorsturen naar de afdeling die verantwoordelijk is voor de reclames.. en wie weet zie ik het volgend jaar terug.. dus ik denk dat dit het is. maar mocht er een reclame komen waarin te zien is dat iemand die alleen is zeer gelukkig is denk nog even aan dit blogje.

Omdat ik toch vroeg op was, kon ik meteen even een gedeelte van het huishouden doen,waar ik zon hekel aan heb, maar ja het is handig om tocht maar eens te doen, zeker nu dinsdag Rick en Chris komen eten, moet het huis schoon zijn en aangepakt. Tevens de laatste boodschappen gedaan voor als ze komen eten, zodat ik dinsdagochtend gewoon rustig de boel kan snijden en klaar zetten, snel kan sporten bij de sportschool buiten. Thuis komen me snel kan douchen en omkleden en ze kan ontvangen in stijl.

Ik moest mijn boom laten staan, dus ik zal ze doodgooien met kerstmuziek hoe dan ook....

Kortom het was een productieve kerst ochtend tweede kerstdag

Daarna naar Heleen en Ayaz met mijn tasje met sushi, om me daar om 17.00 te melden, aangezien ik nog steeds doe als of ik geen auto heb als ik in alphen ergens moet zijn, ik de schurft heb aan fietsen, loop ik alles, dus het was een lekker wandeling in de frisse vroege avond.

Heleen weigert tegenwoordig om nog een kerstboom op te zetten, dus ik plaag haar er steeds mee, steeds als het maar kan laat ik terloops in het gesprek de zin vallen, en er staat nog steeds geen kerstboom of wat leuk dat die kerstboom er staat.

Dus voor de grap had ik een heel klein lullige kerstboompje meegenomen en die op de plek gezet waar altijd hun grote kerstboom stond vol pracht en praal..  de lol zat er al meteen in.

Bij aankomst zaten we net weer en kwam Lisette met haar kids binnen, dus mijn bonus neefje was er ook, zoals ik zijn bonus oom ben. Het was meteen dikke lol met elkaar, de taart die haar jongste zoon had gemaakt werd al meteen bewonderd omdat we die zo mooi vonden, een kerstboom vol groene kleurstof, denk dat ik morgen een vreemde kleur ontlasting heb.

Toch was het een top avond, mijn sushi viel enorm in de smaak, zelfs Ayaz die kok is keek verbaasd op dat ik dat zelf had gemaakt en dat het nog lekker was ook.. 

Ayaz en Heleen hadden gezorgd voor het hoofdgerecht, goulash een vleespan en een veagpan. het was heerlijk ook met zeker omdat daar ook brood bij werd geserveerd. 

Het toetje had ik al omschreven hierboven een prachtige kerstboom taart, heerlijk, al deed het glazuur me wel aan iets anders denken maar ik heb dat maar ingeslikt, ik bedoel ik heb dat niet gezegd..

we hadden dikke lol samen en wat was het een geslaagde avond. volgend jaar weer heerlijk









Geen opmerkingen:

Een reactie posten