donderdag 30 december 2021

de vonds van de eeuw...

 

Op school kregen we allemaal een veger/ bezem om ons lokaal schoon te houden, dat moesten we dagelijks doen. Schoonmaken is al niet mijn hobby, laat staan werken met een buitenbezem op de vloer, gevolg je verplaatst de stof. Tel daarbij op dat we een motblik en vegertje kregen die eigenlijk buiten moet worden gebruikt, het zag er prachtig uit met elkaar maar het werkte van geen kant.. dus ik zag elke dag tegen het vegen op. het kostte me heel veel tijd... totdat....

Ik bij mijn dierbare collega van makerspace was en zag dat hij een wisser had voor de vloer, met doekjes... tevens had hij gewoon zelf gezorgd voor een motblik en veger voor binnen, en met die wisser was je echt zo klaar met vegen, ging als een speer....

Bij de schoonmaak van onze school zag ik een superhandig dingetje een vegertje met een lange steel zo ook de motblik van plastic maar het werkte goed. je hoeft dan soms alleen maar te tippen waar wat ligt en soms niet de hele vloer te doen.. dus ik was om.

De aanvraag ingediend voor een wisser in mijn lokaal zodat ik van de veger afwas en ik had zelf al een verlengde motblik en veger gekocht. 

Deze kreeg ik en tegenwoordig ga ik met plezier even wisseren.. de vloer is binnen de kortste keren klaar en dat opvegen gaat ook een stuk gemakkelijker...

Toen ik voor de zoveelste keer  mijn huis stond te stofzuigen, waar ik ook een gruwelijke hekel aan heb, maar ja met de kerstboom opzetten etc, maar ook door thuis te komen met teveel bagger onder je schoenen, zoals ook sokken hebben die heel erg pluizen.. is het een hel.

Terwijl ik weer eens stond te balen met die stofzuiger die in de kamer stond zodat ik het niet kon vergeten om te stofzuigen. maar ik ben erg goed in negeren,. besloot ik om voor mij in huis dezelfde set aan te schaffen zodat ik het hele huis kan wissen en dat alles binnen de kortste keer schoon en netjes is. dus dat doe ik tegenwoordig en eens in de zoveel tijd de stofzuiger door het huis maakt weer dat het huis extra schoon is.... al ben ik niet zo snel en goed als mijn hulp, zonder haar zou ik zeker versmeren... 

zij is een kei in het grove geschut in mijn huis, alles grondig schoonmaken heerlijk. als zij is geweest sprankelt het huis helemaal, als ik het zelf heb gedaan is er toch ergens een grauw sluier.. dus de wisser kan mijn hulp niet vervangen.. 


Geen opmerkingen:

Een reactie posten