woensdag 22 december 2021

kerstwens 2021

 

welke stal ook alweer

terwijl ik sta te dromen

 kijk ik eens rond

het aloude verhaal

over de kribbe in de stal

de koe en de ezel

het kindje dat

geboren is

ik sta te staren

weet het even niet

bij welke stal

ik zijn moet

 

 uitleg kerstkaart:

Deze tekst is al een oude tekst, maar ik vond hem wederom zo toepasselijk. ik denk hierbij aan de vele mensen die op weg zijn naar de vrede, die een thuis zoeken.. maar ze weten niet waar ze welkom zijn

Na het zien van de film de shadowgame, raakt het me nog meer deze tekst, jongens van 14 jaar die gemarteld worden, die vernederd worden, en ik weet niet wat nog meer.. ik hoop dat ze de juiste stal vinden waar ze warm en welkom zijn, er hoeft geen mirre, wier rook of goud te zijn als er maar liefde begrip, aandacht en warmte is.. dan is de stal al meer dan goed

 Daarnaast staat het ook in teken van de keuzestress die velen ervaren omdat ze door het vele aanbod niet meer weten waarvoor ze moeten kiezen, kortom de tekst is op vele manieren te intepreteren


laten we hopen dat iedereen die opzoek is naar de juiste stal deze ook mag vinden in 2022.

 

en ik wens jullie natuurlijk allemaal een prachtige kerst en een mooi 2022. 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten