donderdag 16 december 2021

kerstdiner

Eigenlijk zouden we eten in het restaurant op school, we hadden een plekje bemachtigd en konden er heerlijk eten en genieten. 
Helaas gooide de nieuwe regelingen roet in het eten.. dus wat nu.

Aangezien ik erg van koken hou en het leuk vind om uit te pakken besloot ik om de meiden, van kunst, met wie ik samen in de sectie Cultuur zit, let op met een hoofdletter, uit te nodigen om bij mij de kerstmaaltijd te komen nuttigen. 

Ik vind het altijd heerlijk om dan een leuke maaltijd te bedenken, 4 gangen, maar ook om te bedenken hoe ik de tafel ga dekken,  welk servies ik ga gebruiken, de logistiek in de keuken goed te doordenken en vooral ook om te zorgen dat het er mooi uitziet.
 
Het enige nadeel is dat ik ook mijn huis schoon moet maken, de toilet spreek voor zich, maar de rest.. maar goed, de woensdag van te voren heb ik eerst maar even snel de stofzuiger door het huis gehaald, even snel de wisser over de vloer gehaald om op donderdagavond te ontdekken dat je er niets van kon zien, omdat ik het zo sfeervol had verlicht dat de rest niet te zien was.
 
Om mijn nieuwe vaardigheden weer eens te laten zien besloot ik om de gerechten op het menu een ietwat cryptisch te omschrijven, zoals het voor gerecht gedoe met stokjes, het tussen gerecht , groentetuintje, het hoofdgerecht, Mexicaans gemak, het nagerecht had als naam heet en koud, en de afsluiting de thee en de koffie had de naam  heet water met smaakjes en chocolade.
 
Het voorgerecht bestond natuurlijk uit sushi, wederom zelf gemaakt omdat ik dat zo leuk vind.
het tussen gerecht, bestond uit tomatensoep met daarbij groentechips, het hoofdgerecht een gevulde wrap met kruidenkaas, witlof, rode ui, rode paprika en walnoten.. het nagerecht uit een brownie met stracciatella ijs  met vegan slagroom, de ontdekking van de eeuw, deze is veel lekkerder. en als afsluiting natuurlijk koffie en thee met een petit four.
 
Het was nog even zoeken naar welk servies ik wilde gebruiken, het liefst wil ik dan mijn servies gebruiken waar ik altijd van eet, mijn gastenservies net als het bestek dat ik speciaal heb aangeschaft voor mijn gasten.. maar dit keer een uitstapje gemaakt om bij het koude voorgerecht gebruik te maken van borden van leisteen.
 
 Om 18.00 waren mijn gasten er en zoals altijd is het dan feest. van Rebecca kreeg ik een potje ingrediĆ«nten voor een knuffelsoep en een prachtige kerstkaart, van Marlous een prachtige schilderij, waar ik morgen een blogje over zal schrijven, ik had haar een foto gegeven van een stukje streetart wat ik zo mooi vond en daarvan heeft ze een prachtige schilderij gemaakt ik ben er superblij mee.

de avond vloog voorbij zoals te verwachten was met mensen die je dierbaar zijn.
het is zeker voor herhaling vatbaar
voor mijn gasten had ik trouwens een doos chocolade voor de familie, en voor hun zelf de bundel van vorig jaar.







 



 

 

 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten