zondag 5 december 2021

het was pittig maar goed te doen

 

Het was een gok of ik het zou kunnen, maar ik kan het, ik heb vanochtend de cross xxl en de kb gecombineerd met als gevolg dat ik dus 2 en een half uur heb gesport. heerlijk was dat.
 
De cross werd gegeven door  Marco, die heel rustig begon,. met opwarmen,  dribbelen op de plaats, daarna snelle pas op de plaats, hakken billen en uiteindelijk dan knie hef, dat 2 x ( alles 50 seconden)

losmaken van de schouders, eerst naar voren, dan naar achteren dan met de kb swing op zij, en nog iets. dat ook weer alles 50 seconden en 2 rondes
 
Daarna gingen we over op  het onderdeel benen, dus kb swing  russian, daarna de kb swing american,  de squat, en ook iets nieuws een kb in je nek en dan voorover buigen, eerst zonder later met, en dan de jumping jacks, en ook nog wat lunges. deze deden we ook 2x en alles wederom 50 seconden
 
Daarna de  buik we gingen de buik doen, dus allerlei buikoefeningen om een strakkere buik te krijgen, situp, hipbrigde etc alles wederom 50 seconden en dat 2 x

Nadat alle spiergroepen waren opgewarmd en dus ook klaar waren voor het echte werk, kregen we de pepernoten challenge,  ieder kreeg 5 nep pepernoten,  en we moesten elkaar uitdagen, 
Ik was met Esther waar ik altijd vreselijk mee moet lachen, we moesten 45 seconden werken en dan moest de ander, Het was de bedoeling dat ik haar dan ging overtreffen, of hetzelfde aantal haalde die zij ook deed, als ik won kreeg ik van haar een pepernoot, verloof ik kreeg ze van mij een pepernoot

We begonnen met de box jump, dat ging al goed die won ik, daarna de squat, die ging nog beter die won ik ook, daarna gingen we over op de swing, zelfs die won ik.. en daarna kwam de push up die won ik ook, dus ik had al 4 pepernoten van haar, ze had er nog 1, en als deze op waren bij haar dan moest ze 10 burpees doen om 5 nieuwe te krijgen.

Dus ik besloot om lief te zijn, we kregen de wallbal, dus de bal tegen de muur aangooien, ik deed mijn best maar heb net voordat ik die van haar haalde me ingehouden zodat ze 2 pepernoten had

Bij het volgende de bal smijt werk, heb ik wederom gewonnen, dus ze had weer 1, 
daarna moesten we rennen we de meeste rondjes liep, ik heb me op een gegeven moment ingehouden en ze bleef er dus eentje houden nou 9 tegen 1 is een mooie score, 
Daarna kwam de laatste opdracht wie van de twee het langst kon planken, en dat ging me goed af, ik heb haar eruit gewerkt, dus ze had niets meer en dus moest ze 10 burpees doen ,die ik natuurlijk met haar mee ben gaan doen zo sportief ben ik dan ook wel weer.

Nadat deze les afgelopen was, kwam Frank met de KB
Ook een pittige training en ondanks dat ik dus al 90 minuten er op had zitten was het goed te doen, een mooie training en dat liep als een trein, dus ik was super blij dat ik was gebleven.
Kortom het was een super sportieve zondag met in de middag natuurlijk de theewandeling van 5 km in totaal naar Heleen en terug dus ik heb alles wel gebruikt vandaag volgens mij


Geen opmerkingen:

Een reactie posten